Gå till innehåll

Excelfråga Office 2007


Recommended Posts

Jag kan ju formatera rutor så att om jag skriver 100 så lägger Excel till Kr eller något annat som jag valt. Det här ställer jag ju in under Formatera celler - Valuta - Symbol.Finns det något sätt att lägga till egna valbara symboler som exempelvis Kronor. Eller vad man nu vill välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Det har gått lite tid men jag tar upp detta igen.

Jag tror ni missförstår mig lite. Det är inte hur själva talet ska skrivas som jag försöker ändra. Eftersom det är pengar jag låter Excel räkna kan jag under Valuta då välja att Excel ska lägga till Kr i alla valda celler. Så om jag skriver 100 så lägger Excel till Kr. Vad jag undrar över är om jag kan få Excel att lägga till Kronor istället för bara Kr.
Jag har själv letat och tror inte just detta är möjligt utan jag är hänvisad till de förvalda formaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer  formatera celler / tal / redovisning / Symbol. 

Där kan du ange SEK. Väljer du två decimaler så blir resultatet 10.00 SEK t.ex. Jag tror att det är det närmaste "Kronor" såvida inte "Kr" räcker.

Markören ska vara i "kolumnfältet" A, B, C etc när du formaterar för att alla celler ska påverkas.

Redigerad av Venoms
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Britt T sade:

Det går fint att formatera celler med ordet kronor utskrivna och det går givetvis att summera cellerna som vanligt.

Skickar med ett litet exempel med instruktioner i Excel

Vänliga hälsningar Britt T

 

 

Kronor.xlsx 27 kB · 1 download

Bra där Britt! Du är bättre på att förklara än vad jag är! 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...