Gå till innehåll

Loggbok???


-64

Recommended Posts

Jag bytte batterier i musen och det kan hända att jag tryckte på något som inte var avsett under batteribytet? Men det kom upp en ruta som hette Loggbok. Detta har jag aldrig sett förut. Det handlade om sådant som lagrar fel eller bara händelser (tror jag) Är detta någon nyhet eftersom jag aldrig har sett det förut? Bildrutan var "utformad" i Windowsmiljö med någon färglagd ikon och några rutor och tabeller så det var inget DOS-kommando eller något liknande

Om jag kollar i Program eller Appar så finns det inget som heter Loggbok där.

Jag har Win 10 och IE 11 i en HP Pavilion Laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat lite mer nu. I och med att jag har öppnat den här Loggboken så ligger det ju en ikon på startmenyn ( Jag har Classic Shell) Jag öppnar den och ser en händelsetabell med datum. Alla händelser har inträffat under november och december 2019. Det tolkar jag som att den här Loggboken (programmet) måste ha kommit i någon uppdatering i november. Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggboken har funnits länge och dök nog upp i Windows NT första gången, typ 1993.
På engelska heter den "Event Viewer".

Den visar händelser på datorn, dels systemhändelser, dels applikationsrelaterade. Användningsområdet är normalt väldigt begränsat i dagligt användande, men vid felsökning kan man ibland hitta ledtrådar om vad som gått fel och varför.

Redigerad av gsb
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...