Gå till innehåll

Casta direkt från Chrome finns inte längre?


börjen

Recommended Posts

Efterfrågade app hos Cineasterna, men de säger att det ska gå att se deras filmer med Chromecast ändå. Bara spela filmen i Chrome på en Android-tfn och sen klicka cast-knappen. Men hittar ingen sådan. Går iofs att spegla enheten, men som jag förstått det används Chromecast bäst nuförtiden med en app (Svt play, Youtube osv). Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett Googles hjälpsida om hur man gör?
https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en

Jag tycker det är betydligt enklare med att casta från en app i mobilen/plattan än att casta en flik i Chrome, men det är klart att det kostar att ta fram och underhålla en app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, googlat på ämnet och kollat den länken. Den är ju också inne på att spegla Android-mobilen, men det jag skulle vara mest hjälpt av är som det var förr - när Chrome hade "Casta till..." bland menyerna. Nån som vet om det finns nåt tillägg eller liknande att installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och god fortsättning. Tack för hjälp, men chattade med Google och det går inte att chromecasta en mobil chrome-sida utan att spegla enheten.

Så nu vet vi det. Förhoppningsvis kommer det en Cineasterna-app till Android också framöver.
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...