-64 Posted January 12, 2020 Share Posted January 12, 2020 Det finns ett program till Volvo som heter Vida/Dice där man kan hitta massor av hjälp och nyttigheter som t.ex läsa ut felkoder, tolka felkoderna och förslag på åtgärder, hämta arbetsbeskrivningar och monteringsanvisningar, ta fram reservdelsnummer m.m m.m m.m. Det är naturligtvis ett kinesiskt piratprogram, men det sägs fungera och är pålitligt på dom bilar det är avsett för. Inte senare än årsmodell 2015. Det sägs att man kan med fördel installera det på en Laptop som har Win 7. Nu har ju supporten för Win 7 upphört, enligt muntlig uppgift. Nu har jag inget behov av detta programmet, men hur gör man om det befintliga Win 7 krånglar av någon här okänd anledning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Det beror på hur Windows 7 krånglar, man kan göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt, man kan avinstallera programmet som gör att Windows 7 krånglar, man kan reparera Windows 7, man kan ominstallera Windows 7 osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-64 Posted January 13, 2020 Author Share Posted January 13, 2020 OK! Tack. Jag har som sagt inget omedelbart behov av det och ingen Win 7-dator heller. Jag ville bara informera mig rent allmänt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts