Gå till innehåll

Larm till mobiltelefon?


Recommended Posts

Tidvis besväras jag av ett gammalt diskbråck. Gör förbaskat ont i ryggslutet. Brukar då använda mig av en käpp för avlastning. Tyvärr inträffar det ibland att jag glömmer käppen när jag ställer den ifrån mig tillfälligtvis. t ex sitter ner på en stol och sedan reser mig och går (utan käpp). Får då såklart kommentaren: Du kan ju gå utan käpp!

Skulle vilja ha en sändare på/i käppen som gör att mobiltelefonen reagerar när avståndet tll käppen blir t ex 10 m eller så. Borde väl finnas marknad för en sådan pryl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte något liknande en gång som man skulle sätta på hundens halsband så att man skulle hittad den när hon sprang bort. Felet med den var att det krävdes att andra människor hade samma app i telefonen och då skulle hundens sändare (gps-tagg) koppla upp sig genom deras och ge signal i min telefon. Det skulle naturligtvis vara ok om man bodde i en stad där många använder systemet men bor man som vi gjorde på landet och hunden sprang ut i skogen.. inget resultat alls vilket gjorde systemet värdelöst för mig.

Kontentan av detta inlägg blir, kolla noga så att det bara behövs din telefon och taggen på käppen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...