Gå till innehåll

"Vargen kommer!"


-64

Recommended Posts

Både Windows Defender och HP har ett par dumma meddelanden. Windows Defender säger med en gul varningsskylt ungefär var annan dag att "Åtgärder rekommenderas" nere till höger i aktivitetsfältet. Om man öppnar Win Defender får man veta att inga åtgärder behövs. Allt tycks vara i sin ordning. Bara för att försöka "släcka" varningsskylten brukar jag köra en genomsökning, men den hittar aldrig något fel.

Ett liknande meddelande får jag från HP (HP-dator laptop Pavilion kanske 6 - 7 år gammal) Där har jag ett ständigt meddelande, att jag har ett meddelande. Öppnar jag det meddelandet så gör datorn en genomsökning och säger (ungefär) "Du har inga meddelanden!"

Vad gör man åt sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha HP's program, för varje gång det kommer uppdateringar i Win 10 ramlar skannerfunktionen i HP-printern ur. Då måste jag låta den felsöka och återinstallera skannern. Det har hänt att även utskriftfunktionen har påverkats negativt, men inte varje gång. Hade det varit två olika fabrikat på datorn respektive printern, så kanske man med lite god vilja och friskt humör kunnat godta att vad som helst inte jobbar ihop i vissa lägen. Men två HP-produkter???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, -64 sade:

Windows Defender säger med en gul varningsskylt ungefär var annan dag att "Åtgärder rekommenderas" nere till höger i aktivitetsfältet. Om man öppnar Win Defender får man veta att inga åtgärder behövs. Allt tycks vara i sin ordning. Bara för att försöka "släcka" varningsskylten brukar jag köra en genomsökning, men den hittar aldrig något fel.

Hur ser det ut i fönstret/ Windows-säkerhet?
Det är ju annat än bara Defender som kollas av den där sköldikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag öppnar Win Defender  är det gröna markeringar på dom 5 övre programpunkterna med texten att inga åtgärder behövs. Sedan kommer två på slutet som inte har någon markering. Dom är "vita" skulle man kunna säga. Den ena är Prestanda. Den vill jag inte ändra på. Det kommer ibland upp en gul remsa nere på skärmen: "Öppna här och ta bort onödiga program" säger den ungefär. Då visar det sig att den vill ta bort Classic Shell, som jag själv har valt för att jag vill ha det. Då skall ingen annan bestämma att jag skall ta bort det. Jag vet inte om dom här två jobbar ihop, men fick jag bestämma (över min dator) så hade jag gärna varit utan den gula remsan.

Den andra och sista programpunkten som är omarkerad är Familjesäkerhet. Det är vanligtvis bara jag som använder den här datorn. Skulle något barn göra det så finns jag i närheten. Och jag har aldrig rört det programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...