Lasse B Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 Fråga, konstig kanske. Har på skrivbordet mapp med mina bilder, om man högerklickar på en bild, står det att man kan skicka till E post mottagare, funkar ibland, men när det inte funkat kommer det upp Windows Exploret Slutat Fungera. Nu har jag senaste Edge, kan man inaktivera Windows Explorer, Internet Explorer 11 har sett att det tydligen går, händer det något speciellt då ?? Tacksam för ett svar på en udda fråga. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 Nej, Utforskaren = Windows Explorer är ansvarigt för mycket i datorn t ex att visa skrivbordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 28, 2020 Author Share Posted April 28, 2020 Jag misstänkte att det var något. Tackar. Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 Men det är ju inte meningen att Utforskaren ska hålla på och krascha. Du skulle kunna börja med att köra en systemfilsgranskning i Kommandotolken. Kommandot är: sfc /scannow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 10 timmar sedan, Lasse B sade: . kan man inaktivera Windows Explorer, Internet Explorer 11 har sett att det tydligen går, händer det något speciellt då ?? Tacksam för ett svar på en udda fråga. Lasse Du kan gör så här, metod 1 använde jag själv , man gör det i Program och Funktioner https://support.microsoft.com/sv-se/help/4013567/how-to-disable-internet-explorer-on-windows HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts