• Liknande innehåll

• Av darramonde
      Det trådbundna internet fungerar alldeles utmärkt, men det verkar som om att min router inte vill ta emot/skicka ut trådlöst internet.

WAN-indikatorn lyser inte trots att har kopplat routern enligt manualen som följde med köpet.

Jag har även aktiverat DHCP.

Kan någon hjälpa mig?

Jag har en Asus RT56U router.
    • Av janus44
      Har köpt en trådlös router med USB. Enligt manualen så ska man kunna sätta i en 3G USB sticka för att sen kunna ansluta den bärbara datorn trådlöst till internet. Har satt upp modemet enligt manualen och jag kommer åt modemet trådlöst men kommer inte ut på Internet. USB modemet blinkar inte så det verkar som om USB porten på modemet inte är aktiverad. Är de någon som fattar vad jag menar och har några tips.
    • Av Wooolie
      Jag har problem med få den hastigheten jag betalar för. Jag kommer nämligen inte ens i närheten. Jag bor i comhem hus och betalar för 50/100 mbit. Men senast jag gjorde ett test på både bredbandskollen och speedtest fick jag endast 0.5 mbit för ned. Jag har testat med att stänga av NAT, och hastigheten ökade rejält. Men dock har vi andra enheter som använder nätet, så detta är ingen möjlighet. Finns det något annat sätt för att förbättra hastigheten? Jag fick ett sånt här NetGear CG3100
    • Av shysstkille
      Hej
      Jag och frugan har bredband från comhem och modemet har inbyggd router och även trådlöst nätverk, problemet är att nätverket från comhem-modemet täcker inte hela lägenheten så därför skaffade jag en d-link dap 1360 (jag har kopplat ihop comhem modemet och d-linken med en nätverkskabel),fram till idag så har det blivit två separata nätverk då vi har använt modemet och d-linken men vi skulle helst vilja ha ett nätverk istället som täcker hela lägenheten då vi har kopplat våran skrivare till nätverk nr 1,våra datorer har vi kopplat till comhem-modemet med kabel (alltså nätverk 1).
      Nu blev kanske min förklaring något omständig men jag hoppas att ni förstår vad jag menar, jag har även letat efter en instruktionsbok på svenska men inte hittat ngn, är det ngn här på forumet som har en länk på en sådan hojta till!
      mvh
      Peter
    • Av Hamilton_Swede
      Hej alla glada.
      Jag har igår fixat med hjälp av en person på detta forum att koppla in tjejens externa HDD i hennes router och det funkar utmärkt.
      Nu är jag avundsjuk och vill göra likadant i mitt hem.
      Men nu är problemet att jag har ingen router utan bara ADSL modem med inbyggt trådlöst internet ifrån Bredbandsbolaget.
      Så jag tänkte köpa en router med USB och placera den i köket med min externa HDD.
      Men nu enligt andra sidor så kan man inte köpa vilken router som helst utan den ska vara kompatibel med modemet om det ska funka.
      Hur ska jag veta om det är kompatibelt? Ska jag köpa samma märke som modemet?
      Jag vill inte helst köra testmetoden genom att beställa ett och sen skicka tillbaka om det inte skulle funka och sen köra samma visa igen tills den kompatibla är i mina händer.
      Sammanfattning.
      Jag vill nå min externa HDD som ska vara i ett annat rum genom en trådlös router men vet inte vilken jag ska köpa.
      På datorn har jag Windows 7
      Modemet är en Zyxel P-2601HN-F1
      Extern HDD är en My Book 500 Gb med egen strömkälla.
      Tack på föhand och hoppas ni kan hjälpa mig med detta.
    • Av NickHaywood
      Hej. Har precis köpt en ny router , en Asus RT-N56U.
      Problemet är att min dator inte hittar routern samtidigt som min polare hittade det direkt och kunde börja surfa. Han har Vista och jag Windows 7. Någon som vet vad det kan vara för fel?
      Ber om ursäkt om jag postat i fel tråd då kan ni flytta den. Tack på förhand.