Gå till innehåll

Sida som kontrollerar


Recommended Posts

Jag skriver detta ur minnet så det kan bli lite vagt.
När jag är ute och surfar runt lite allmänt planlöst på Internet så kommer det ibland upp en sida där det på engelska står något om att de först ska kontrollera mig. Jag har också för mig att det på sidan finnas ett par prickar som ser ut att föreställa ett par ögon som tittar åt olika håll. Är det någon som kan känna igen sig? När den här sidan dyker upp och jag ser just detta att de kontrollerar mig gör att jag direkt stänger ner sidan så jag vet inte vad för sida det är som jag skulle komma till efter kontrollen.
Jag tycker det hela är lite mysko för kan inte alla sidor lagra vilken IP adress man har utan att man först måste passera någon for av kontrollsida?
Det här är inget nytt utan jag har kunnat komma till den här sidan under lång tid, vi pratar flera år. men det är däremot mycket ovanligt. Så är det rätt att stänga eller är det bara till att vänta tills den här kontrollen är klar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska se om jag kan komma ihåg ta en bild nästa gång den dyker upp.
Men detta fick mig att titta på Firefox tillägg och såg några som jag inte har lagt in men undrar om det är något som snarast bör tas bort.
Facebook Container och Privacy Badger. Jag är ingen Facebook användare och bägge dessa tillägg tycks ha tillgång till allt i datorn.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Privacy Badger är ett gammalt välkänt säkerhetshöjande tillägg.
Facebook Container är ett tillägg som kommer från Mozilla och som erbjöds ihop med en uppdatering av Firefox för ett tag sen har jag för mig. https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/facebook-container/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...