Jump to content

Outlook och Bredbandsbolaget

CGD

Recommended Posts

Jag använder mig utav Outlook 2003 och har konfigurerat det så att Outlook startar automatiskt med datorn. Sedan söker Outlook efter ny e-post var fjärde minut.

Men ibland är det problem med kontakten.

"Uppgiften pop.bredband.net - Tar emot rapporterade felet (0x80042108): Det gick inte att ansluta till servern för inkommande e-post (POP3). Kontakta serveradministratören eller  Internet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår."

Detta kan komma när jag startar datorn eller när den har varit igång alltifrån några minuter till flera timmar. Felets längd brukar variera från ett par minuter till någon timme. Att stänga ner brandväggen hjälper inte. Jag har varit i kontakt med Bredbandsbolaget som säger att det inte finns något fel hos dem.

Så vad beror detta på och finns det fler som har samma fel?

Hej

Jag hade samma fel när BBB var min isp.

Jag fick inte reda på vad det kunde bero på fast jag tror att det beror på att bbb skannar och uppdaterar sina servrar nästan hela tiden och är servern upptagen med att göra något eller att det är många som är inloggade samtidigt blir det stopp.

Kontentan av detta då, underdimensionerade servrar, och det skulle de aldrig erkänna ;)

Jag har tittat på sidlänken du skickade. Om det nu är brandväggen som stoppar varför fortsätter felet även när den är avstängd?

Vad föreslår du själv för allternativ till Norton. Jag föredrar en helhetslösning, brandvägg antivirus i ett och samma program. Enligt Microsofts sida så tycks ju alla vara behäftade med detta fel. Många nyare lösningar tycks ju också bli alltmer tungdrivna och vara utrustade med alla möjliga och omöjliga filter.

Jag har tittat på sidlänken du skickade. Om det nu är brandväggen som stoppar varför fortsätter felet även när den är avstängd?

Vad föreslår du själv för allternativ till Norton. Jag föredrar en helhetslösning, brandvägg antivirus i ett och samma program. Enligt Microsofts sida så tycks ju alla vara behäftade med detta fel. Många nyare lösningar tycks ju också bli alltmer tungdrivna och vara utrustade med alla möjliga och omöjliga filter.

Hej

De enstaka gånger jag testat NIS så kommer jag ihåg att den även la beslag på smtp samt popservern.

Jag tror du fastnat i en Symantec "gröt"..... ;)

Jag tror du fastnat i en Symantec "gröt"..... Med glimten i ögat (blinkande)

Det tror inte jag...har som sagt haft exakt samma fel när jag hade BBB.

Det ligger inte hos Outlook heller eftersom i mitt fall hade jag olika pop konton på olika ställen, och de andra felade aldrig, bara bbb.

Och jag kan garantera att någon NIS kommer inte in i min dator...

Däremot kan jag rekommendera att prova en annan smtp server, t.ex "smtprelay1.telia.com" som inte är bbb.

Jag tror du fastnat i en Symantec "gröt"..... Med glimten i ögat (blinkande)

Det tror inte jag...har som sagt haft exakt samma fel när jag hade BBB.

Och jag kan garantera att någon NIS kommer inte in i min dator...

Hej

Med krångel både med tågsiten och mail så säger mitt undermedvetna att det är en "Symantec gröt".

Sedan har jag för mig att NIS brandvägg inte kan deaktiveras utan avinstallation..... vilket jag skulle prova för att utesluta NIS........  NIS är "uberjä--gt" när det vill trilskas..

;)

Sedan har jag för mig att NIS brandvägg inte kan deaktiveras utan avinstallation..... vilket jag skulle prova för att utesluta NIS........  NIS är "uberjä--gt" när det vill trilskas..

Det håller jag med om ;D ;D

Vad har ni att säga om ZoneAlarm Internet Security Suite?

Hej

Helt OK....  antispyware modulen är ett frågetecken dvs om man även bör köra

Ewido alt Windows Defender.

Viktigast är sedan priset.  F- Secure Internet Security får du för ca 400:- via nätet.

TrendMicros PC Cillin också för ca 400 :-, måste kompletteras med WD alt Ewido.

http://www.inwarehouse.se/searchresult.asp...&sort=bypop

Prova på via MS: (en bit ner)

http://www.microsoft.com/athome/security/d...ds/default.mspx