candela Postad September 16, 2020 Dela Postad September 16, 2020 Skall hjälpa en god vän med hennes e-post. Hon har köpt en ny laptop (ACER). Ta emot e-post går helt OK. Men att skicka blir knepigare. Min vän har Comhem som leverantör och jag har lagt in Thunderbird som e-post. När jag skall skicka ett mejl så får jag felmeddelande: "Det gick inte att skicka meddelandet. Den andra parten använder en version av säkerhetsprotokollet som inte stöds. Konfigurationen relaterad till mailout.comhem.se måste korrigera. Har varit i kontakt med Comhems support men de verkar inte veta hur man löser problemet. Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig. Mvh candela Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
JoWa Postad September 16, 2020 Dela Postad September 16, 2020 Är inställningarna för utgående e-post rätt? Server för utgående e-post Protokoll: SMTPS (bocka i SSL) Port: 465 Användarnamn: Den e-postadress du fått från Com Hem Bocka i: Servern för utgående e-post kräver autentisering Alternativ server för utgående e-post Använd dessa alternativ om det inte fungerar med ovanstående inställningar. Protokoll: SMTP TLS (Submission) Port: 587 Användarnamn: Den e-postadress du fått från Com Hem Bocka i: Servern för utgående e-post kräver autentisering https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
candela Postad September 16, 2020 Författare Dela Postad September 16, 2020 (redigerade) Kan inte finna inställningar som du angivit. Känner mig vilsen. hoppas du kan lotsa mig rätt. Datorn som jag vill korrigera SMTP på är Windows 10 ver 2004. Går jag in på Thunderbird finns ruta Server för utgående e-post (SMTP) med följande fält: Beskrivning:............................................... Server: mailout.comhem.se Port:465 (standard: 465) Säkerhet och autentisering Anslutningssäkerhet: SSL/TLS (kan även välja Ingen,STARTTLS) Autentiseringsmetod: Ingen autentisering, Lösenord, krypterat lösenord, Kerberos/GSSAPI, NTLM Användarnamn: XXXXXXX@comhem.se Mvh candela Redigerad September 16, 2020 av candela Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
candela Postad September 16, 2020 Författare Dela Postad September 16, 2020 Hej JoWa! Det löste sig genom att använda mig av Windows E-postprogram. Varken Outlook eller Thunderbird gick att få fason på. Menyerna du sände kände jag igen från föregående versioner av Windows 10, men kunde inte finna dem. Tack för ditt intresse att lösa problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
JoWa Postad September 16, 2020 Dela Postad September 16, 2020 Hej. Gott att du fann en lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.