Gå till innehåll

Konfiguration av SMTP (mailout.comhem.se)


candela

Recommended Posts

Skall hjälpa en god vän med hennes e-post. Hon har köpt en ny laptop (ACER). Ta emot e-post går helt OK. Men att skicka blir knepigare.

Min vän har Comhem som leverantör och jag har lagt in Thunderbird som e-post.

När jag skall skicka ett mejl så får jag felmeddelande: "Det gick inte att skicka meddelandet. Den andra parten använder en version av säkerhetsprotokollet som inte stöds.

Konfigurationen relaterad till mailout.comhem.se måste korrigera.

Har varit i kontakt med Comhems support men de verkar inte veta hur man löser problemet.

Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inställningarna för utgående e-post rätt?

Server för utgående e-post

Protokoll: SMTPS (bocka i SSL)
Port: 465
Användarnamn: Den e-postadress du fått från Com Hem
Bocka i: Servern för utgående e-post kräver autentisering

Alternativ server för utgående e-post

Använd dessa alternativ om det inte fungerar med ovanstående inställningar.
Protokoll: SMTP TLS (Submission)
Port: 587
Användarnamn: Den e-postadress du fått från Com Hem
Bocka i: Servern för utgående e-post kräver autentisering

https://www.comhem.se/kundservice/bredband/hantera-e-post-i-e-postprogram-och-app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte finna inställningar som du angivit. Känner mig vilsen. hoppas du kan lotsa mig rätt.

Datorn som jag vill korrigera SMTP på är Windows 10 ver 2004.

Går jag in på Thunderbird finns ruta Server för utgående e-post (SMTP) med följande fält:

Beskrivning:...............................................

Server: mailout.comhem.se

Port:465 (standard: 465)

Säkerhet och autentisering

Anslutningssäkerhet: SSL/TLS (kan även välja Ingen,STARTTLS)

Autentiseringsmetod: Ingen autentisering, Lösenord, krypterat lösenord, Kerberos/GSSAPI, NTLM

Användarnamn: XXXXXXX@comhem.se

Mvh

candela

 

 

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Det löste sig genom att använda mig av Windows E-postprogram. 

Varken Outlook eller Thunderbird gick att få fason på.

Menyerna du sände kände jag igen från föregående versioner av Windows 10, men kunde inte finna dem.

Tack för ditt intresse att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...