Arre Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Hej jag har bara 120 GB ssd och win 7. Skall byta till 250 GB och lägga in win 10 sen. Vill rensa min 120 GB. Upptaget 91 GB. Bara ca 20 GB ledigt Läste om Treesize och ser innehållet, men vet inte vad jag kan ta bort utan risk. Sen när den är rensad skall jag klona innehållet till ny disk framöver. Vill inte ha med en ,massa skräp. Kolat diskrensning inkl uppdate, rensar bara 500 MB och väljer jag temp också så max 1,6 GB gör ingen skillnad detta lilla. Behöver 40 ledigt om jag skall köra in win 10 över 7:an, då det sägs att 7 skapar backup. Win 30 GB Winsxs 16 GB installer 3 GB Users 26 GB denna skulle jag vilja radera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Hej och välkommen. Då jag skrev om Diskrensning i Windows 7, behövde man köra verktyget som administratör för att fler områden, bland dem Windows Update, skulle bli städbara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 6 hours ago, Arre said: Win 30 GB Winsxs 16 GB installer 3 GB Users 26 GB denna skulle jag vilja radera. Win, Winsxs, Installer = systemkataloger = rör dom inte Users = alla användarprofiler, bl di egen. Där ligger alla dina egna filer (Mina Dokument, bilder, mm). Städa det du inte vill ha kvar. Klona inte, då för du med skräp, trots att du rensat. Nyinstallera Win10 på den nya disken och flyytta över dina filer i stället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts