Gå till innehåll

Win 10 Stationär dator problem med Surfplatteläge (LÖST)


M@ts

Recommended Posts

Hej !  Jag behöver hjälp.
Jag har sedan Win 10 kom kunnat hoppa mellan vanliga Win 10 och Surfplatteläge på 2 st stationära datorer.
Nu går inte det p.g.a att Surfplatteläget helt saknas i åtgärdscentrum. ( Längst ner till höger där alla meddelande samlas)
(Det ser ut som man ska kunna redigera  lägga till nya funktioner men lägga till är ej klickbart)
Jag har alla senaste uppdateringar på båda systemen.
Någonstans på vägen har Surfplatteläget försvunnit. Jag har ingen aning när detta hände.
Jag har inte hittat något om detta på nätet, bara att man ska klicka på / av på Surfplatteläget.
Hur återställer man Surfplatteläget ?

Har Surfplatteläget försvunnit även hos er som har Stationär dator ?

Redigerad av M@ts
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte försvunnit för mig eftersom jag har konfigurerat det så att den ikonen inte ska finnas där eftersom jag inte ser någon vits med surfplatteläget i en vanlig dator.

Konfigurera:

Ta fram Åtgärdscenter.
Högerklicka på någon av de snabbåtgärder du har kvar.
Välj Redigera snabbåtgärder.
Klicka på Lägg till.
Välj Surfplatteläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans:  Sökning på Surfplatteläge. 1 svar om inställningar vid uppstart plus ca  5 förslag via webben.

Inställningar / System sen finns bara Surfplatta inget om Surfplatteläge.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, M@ts sade:

Cecilia:  Ja som jag skrev i första inlägget "Någonstans på vägen har Surfplatteläget försvunnit"

I Inställningar - Uppdateringar går det ju att få fram en historik över uppdateringar så att du kan jämföra med när det försvann för dig.

Undrar vad surfplatteläge kan heta på engelska. Ska man söka så brukar man få bättre svar med engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !  Här kommer orsaken Engelsk sida som är översatt

Lnk:  https://www.addictivetips.com/windows-tips/fix-tablet-mode-unavailable-on-windows-10/

"Åtgärda surfplattans läge är inte tillgängligt

Det finns två saker du kan göra för att aktivera surfplatteläge när växeln för den är inaktiverad.

Ta bort externa skärmar

Tablet-läge ( Surfplatteläge ) är tillgängligt för Windows 10-enheter med ett undantag; du får inte ha en extern bildskärm ansluten till ditt system. Du kan förstå att detta exkluderar alla stationära system som kör Windows 10. Om du har en bärbar dator, oavsett om den har en pekskärm eller inte, kan du använda surfplatteläge. Ta bort eventuella externa bildskärmar och surfplattans växling är aktiv i Action Center. "

Det finns också en lösning på sidan som innebär ändra i registret.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...