Gå till innehåll

Från min PC till Androidanslutning?


-64

Recommended Posts

I tidningen Ny Teknik läser jag detta:

https://www.nyteknik.se/digitalisering/microsofts-motdrag-android-appar-till-windows-10-7005963

Då får jag en fundering. Jag har en bil med en DEFA elmotorvärmaranläggning och några andra tillägg. Den går naturligtvis att koppla in direkt och den börjar jobba som det är tänkt. Men det finns en finess, den går att fjärrstyra med en mobiltelefon, starttider, batteriladdning, kupéfläkt m.m. Men endast med antingen en I-Phone eller en Andriodtelefon av senare årgångars teknik.

Nu skall det sägas att jag använder inte bilen regelbundet och jag använder inte någon mobiltelefon. (Jag känner mig inte bekväm med dom) Jag glömmer att ladda dom och jag glömmer dom i fickorna i ytterkläder m.m. Och jag trycker ofta på fel knapp när det ringer o.s.v. Så jag är ingen lönsam mobiltelefonkund.

Men jag tänker så här: Om det nu blir som det skrivs här i Ny Teknik. Kommer jag då att kunna köra bilvärmeanläggningen från min PC?

Nu kan vi säga direkt till dom som undrar, min sambo har en I-Phone av passande årgång, så vi skulle lätt kunna ladda ner den appen som krävs för den här motorvärmaranläggningen. Men som sagt, vi använder inte bilen regelbundet, så vi har inte provat detta ännu. Och det är ju inte alltid så att vi befinner oss på samma plats, sambon och jag. Och Google med bl.a Chrome och YouTube har jag redan i datorn med Win 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det som står i artikeln stämmer så verkar det ju kräva att app-utvecklaren gör lite mindre anpassningar och lägger upp appen i "butiken" Microsoft Store. Det är ju ingen som vet om den som har utvecklat din bil-app kommer att vilja göra det nästa höst (eller när det nu blir aktuellt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...