Gå till innehåll

YouTube saknar ljud


Recommended Posts

Jag har nu kommit fram till att det är något på de diskar jag bytt ut som saknas. Om jag kopplar in dessa diskar så får jag ljud i YouTube. Men vad är det som kan orsaka detta? Vad jag vet och kan se så är det bara bildfiler på den ena disken och bara ljudfiler på den andra. C disken är ju kvar helt orörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner, saknas. 

Gå till tillverkarens sida och hämta. Du behöver Chipset drivrutin (till moderkortet) och media drivrutin.

Eftersom du har hämtat de redan, ifall det är din Acer så undrar jag naturligtvis är det samma dator och ifall diskarna du monterat är data-diskar eller hur är de konfigurerade?

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej det är inte samma dator. På den "bärbara" Acern så hjälpte dina förslag på den här större egenbyggda datorn kom ljudet tillbaka efter det jag avinstallerat Firefox och installerat det igen. Jag har hela Windows och alla program installerade på en SSD. Allt jag sparar ligger på andra vanliga hårddiskar. När jag installerade Windows var det bara SSD som var inkopplad men när program installerades var alla hårddiskar inkopplade. Men två av de äldsta diskarna började bli dåliga så jag köpte två nya. Eftersom dessa var ungefär lika dyra som de gamla hade varit var de mycket större så det blev en viss ommöblering av filer. Det verkar som det var detta som påverkade ljudet för YouTube.

Tack för hjälpen Venoms du har varit mig till hjälp flera gånger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...