Gå till innehåll

Hur stänger man av scandisk eller annat program?


Anna Maria

Recommended Posts

Hur stänger man av scandisk eller annat program som körs vid uppstarten av Windows 10. Jag använder det på en laptop Dell  med intel core i3

. Jag har försökt att söka efter det i kontrollpanelen men jag hittar det inte... Scandisk eller diskkontroll förstör mina filer på usb-minnen om det skulle vara något fel på dem!

/Anna Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta svar hittades på Dells forumsida, länk till Dells sida finns under svaret

HANS

 

amadeus266
amadeus266
2 Bronze
 
‎03-12-2011 07:47 PM

 

Re: disk check on every boot

Try pressing Ctrl F11  immediately after power on. Or Alt F11.

Starting System Restore
Click 1. Start.
In the search box, type 2. System Restore and press <Enter>.
NOTE: The User Account Control window may appear. If you are an administrator on the computer, click Continue; otherwise, contact your administrator to continue the desired action.
Click 3. Next and follow the instructions on the screen.
In the event that System Restore did not resolve the issue, you may undo the last system restore.

 

https://www.dell.com/community/Desktops-General-Read-Only/disk-check-on-every-boot/m-p/3606775#M842967

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa detta innan jag ska ringa någon . Jag hoppas det funkar... Jag använder den bärbara windows datorn mest för att ringa med ... Den står på ett och samma ställe... Om man bär omkring en bärbar dator när man aldrig har haft en bärbar dator tidigare finns risken att man tappar den i golvet . :-( Virus får jag inte heller eftersom jag inte surfar med den . Den är bara uppkopplad till nätet för att kunna ringa med. 

 

/Maria

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...