Gå till innehåll

Senaste uppdatering


-64

Recommended Posts

I den senaste uppdateringen häromdagen kom det med en liten funktion nere till höger i aktivitetsfönstret som berättar om vädret i Växsjö. Det är bara det att jag bor 6 mil ifrån Växsjö så det är helt ointressant för mig. Vill jag veta vädret här så är det ju bara att titta ut genom fönstret och vill jag ha exakt utetemperatur så får jag den direkt i datorn som är kopplad till värmepumpen i huset.

Försöker jag peka på raden så kommer det upp ett fönster på halva sidan som är som en kvällstidning. Det vill jag absolut inte ha. 

Kan man ta bort den här kvällstidningen och väderinformationen? Vad heter i så fall programmet där allt finns?

Win 10 och Google Chrome. Jag använder inte Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem och kom på ändringen själv, men fick andra problem i stället. Tycker inte om de här uppdateringarna från MS. Tidigare hade jag ikonerna till höger  under en samlingsikon. De enda som syntes var  samlingsikonen, kalendern med klocka och meddelandeikonen. Kan jag få tillbaka som det var innan och utan den där väderikonen. Vidare har ju ikonerna till vänster fått ett tillägg med det filnamn som är öppnat med ikonen. Har jag öppnat några stycken blir det ju ett fasligt klotter på aktivitetsfälltet. Kan man få bort  filnammnet efter ikonerna?
MS borde sluta med dessa tramsuppdateringar och vid behov lägga in möjligheterna i inställningar i stället.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

"Samlingsikonen" är den uppåtriktade vinkeln (1). Klicka på den så öppnas en ruta (2).

 Markera en ikon och "dra" den sedan upp till rutan. Man kan göra så med alla ikonerna utom klockan.

Namnlös.jpg

 

 

 

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar bero på att man har valt att göra meddelandefältet så stort att alla ikoner får plats i det. Högerklicka på Aktivitetsfältet och välj att låsa upp det, dra begränsningslinjen till vänster om meddelandefältet/språkfältet åt höger samt lås Aktivitetsfältet igen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Cecilia sade:

Det brukar bero på att man har valt att göra meddelandefältet så stort att alla ikoner får plats i det. Högerklicka på Aktivitetsfältet och välj att låsa upp det, dra begränsningslinjen till vänster om meddelandefältet/språkfältet åt höger samt lås Aktivitetsfältet igen.

Efter diverse frepplande kom pilen upp  men inte på det sättet som du beskrev. Den begränsningslinje som du nämner hittade jag ej på min lapptop men det gick ju ändå. Just nu är jag nöjd men frågan är om jag kan göra om det... .. .

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...