Gå till innehåll

Microsoft livestream


DAson

Recommended Posts

Eftersom Microsoft sa att Windows 10 var sista Windows så ryktas det om ett nytt operativsystem Windows 11 som läckte ut förra veckan innan eventet skulle hållas många laddade ned den läckta versionen bl.a. jag gjorde det och har testat lite men om det kommer en officiel release och självfallet en svensk version så kan det vara mycket bättre med det. Klcokan 17 svensk tid så ska Microsoft ha en livestream på nästa generation av Windows

https://www.microsoft.com/en-us/windows/event?ranMID=46138&ranEAID=lGzpesQ84Hs&ranSiteID=lGzpesQ84Hs-Dc_7PIjmYtSrH9hnwx7ibg&epi=lGzpesQ84Hs-Dc_7PIjmYtSrH9hnwx7ibg&irgwc=1&OCID=AID2000142_aff_7792_1243925&tduid=(ir__kypr6c3ofwkfqmqkkk0sohz3132xuvoqiefhmt2m00)(7792)(1243925)(lGzpesQ84Hs-Dc_7PIjmYtSrH9hnwx7ibg)()&irclickid=_kypr6c3ofwkfqmqkkk0sohz3132xuvoqiefhmt2m00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det någon mer som tittade på livestreamen i torsdags mer än jag? Det såg nice ut men inget Windows 11 för min del. Windows 10 är mitt sista Windows. Windows 11 kräver att du/ni har ett TPM 2.0 chip för att det ska funka vilket jag inte har på min ordinarie hårdvara t.ex. Moderkortet. Tittade på livestreamen på Youtube eftersom den länk jag fann funkade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Verkar ju gå att komma runt TPM om man vill installera 11:an.

https://allthings.how/how-to-fix-this-pc-cant-run-windows-11-error/

Det här kravet på TPM hänger väl ihop med ökat skydd mot ransomware?

Lär ju bli kul när folk som inte har en susning om BIOS & Co ska in och ändra på sina inställningar för att köra 11:an.  :(

Fattade jag MS rätt så är svenska ett av språken som kommer att finnas med i betaversionerna av 11:an.

 

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
On 2021-06-26 at 02:19, DAson sade:

Windows 11 kräver att du/ni har ett TPM 2.0 chip för att det ska funka

Hur kollar jag om jag har TPM 2.0 chip? Jag körde PC Health som godkände min dator för Windows 11.

Redigerad av yvkmug
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...