Jan Åke Rikardsson Posted June 27, 2021 Share Posted June 27, 2021 Jag installerade en GPS-mottagare, Globalsat BU-353S4 via USB. "Konfigurationen färdig, enheten är klar att användas". Tyvärr fungerar inte GPS i någon karta. Mottagaren i USB blinkar rött. Kan inte finna den i utforskaren, har startat om, har gått omkring ute, haft hjälp (övertog på distans). Nästan ny HP Pavilion, Win 10. Hjälp!! /JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted June 28, 2021 Share Posted June 28, 2021 Vilken karta använder du, vad jag vet så måste man använda en karta som är avsedd för GPS, vilket väl Google maps är, din programvara för GPS borde synas Enhetshanteraren HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Åke Rikardsson Posted June 28, 2021 Author Share Posted June 28, 2021 Hej HANS! Jag har provat Google Maps, Eniro, Eniro på sjön, Microsoft Navigation. GPS syns ej i Enhetshanteraren. /JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted June 28, 2021 Share Posted June 28, 2021 Det låter som att själva navigationsprogramvaran inte är installerad, eller inte ingick i köpet, har du frågat säljaren om det är så HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Åke Rikardsson Posted June 28, 2021 Author Share Posted June 28, 2021 Min support som är datakonsult installerade om den. En liten CD är medskickad också. Den provade jag i min gamla dator som har cd-läsare och funkar och säger att installationen lyckades, men samma resultat. Jag ska ringa Kjell o company, där jag köpte varan. /JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts