Gå till innehåll

Windows 11 Insider Preview


DAson

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Update to Windows Subsystem for Android™ on Windows 11

Hello Windows Insiders,

Today we are shipping an update for Windows Subsystem for Android™ on Windows 11 starting with Windows Insiders in the Dev Channel. This update (version 2204.40000.15.0) includes several exciting new features and improvements such as updating to Android 12.1, major Windows integration improvements, and a new Settings app experience!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med Microsoft Store och Feedbackhubben i Windows insider preview 25131 Dev.

Jag har sedan någon månad problem med Microsoft Store och Feedbackhubben på min stationära dator.

De två fungerar alldeles utmärkt på min bärbara dator som har samma build installerad.

Det yttrar sig på följande sätt:

När jag startar Microsoft Store på min stationära dator ser det ut så här:

Bild 1 Microsoft Store

Om jag klickar på Uppdatera sidan händer ingenting. Om jag klickar på Rapportera detta problem får jag först upp en fråga om jag vill växla app, klickar på Ja,  får jag upp en inloggningsruta, klickar på Logga in, väljer där mitt Micirosoftkonto som jag är inloggad med på min dator. Får då upp följande bild:

Bild 2 Feedbackhub

Jag har provat alla tips jag kan hitta om att reparera och återställa Microsoft Store, tom avinstallera appen utan framgång.

Tom testat powershell script för att ta bort Store appen och sedan lägga tillbaka den igen. Samma problem

Jag har tom gjort en clean install av Windows 11 men har fortfarande samma problem.

Det lustiga är att allt fungerar på min bärbara dator, samma Windows build, samma Microsoftkonto osv vilket får mig att tro att det är något hårdvarumässigt, typ någon fil i något register hos Microsoft som ställer till detta.

Detta är som sagt ett nytillkommet problem. Jag har varit Windows insider sedan 20141014 /windows 10, sedan 20210621 /Windows 11 men aldrig haft något liknande problem.

 

Någon som har en aning om vad jag ska hitta på härnäst?

Microsoft Store.png

Feedbackhub.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rykten säger att det är årets större uppgradering av windows 11 som begåvats med tillnamnet 22H2.

Windows 11 22H2 (Sun Valley 2) RTM build 22621 general availability after Sept. 5, 2022 | Windows 11 Forum (elevenforum.com)

Jag har testat den och den funkar OK men eftersom det är tidigt på säsongen, om den släpps först under hösten 2022, kanske man inte ska dra några stora växlar på hur den kommer att fungera i färdigt skick.  

 

Redigerad av Turbopump
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Announcing Windows 11 Insider Preview Build 25136

Hello Windows Insiders, today we are releasing Windows 11 Insider Preview Build 25136 to the Dev Channel.

New Updates for Notepad and Media Player for Windows Insiders

Hello Windows Insiders, we have rolled out updates for Notepad and Media Player to Windows Insiders on Windows 11.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...