Gå till innehåll

Batteri på min bärbar dator


Christer Wickman

Recommended Posts

Hej Alla

Jag har en fråga. Jag har en Dell Latitude E6420 med ett nytt batteri. Jag har märkt en konstig sak i Windows 10. Ibland så gör min dator en stöd laddning på batteriet och i Windows 10 verkar den att batteri är slut. Så då slår den av sig. Så om någon kan säga mig varför Windows 10 gör detta. Jag körde Linux Mint 20.1 på den, men helt plötsligt la den av. Så då fattade jag beslutet att lägga in Windows 10 Pro på den istället. Om jag fattar rätt så är det Dell som satt in att laddaren ska stöd ladda batteriet lite då och då. Det knäppa är när den gör detta så slår Windows 10 av sig. Detta är lite dumt eftersom om man t ex sitter och spelar något så slår den av mitt i spelet. Finns det något sätt att säga åt Windows 10 att inte göra detta? Och om det finns så hur gör man då?

M V H

Christer Wickman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan bero på att batteriet måste ladda upp sig ett antal gånger för att stabilisera sig då det är nytt. kanske använder du en ersättnings nätdel som ej klarar av batteriets amp fel volttal. Fel på laddare e.t.c

Så jag förslår att du tar bort batteriet och kör enbart med laddaren 230volt.

Vissa datorer klarar det inte, men prova detta.

Lycka till

Redigerad av IT doktorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har du fått det att fungera? Glömde en sak. Gå in i bios och finns en flik där man har 2 val för laddning av batteri. Första valet är långsam laddning och andra valet snabb laddning. Vissa batterier klarar ej den snabba alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...