Gå till innehåll

Rpc varningar i asus AiProtection


Recommended Posts

Jo jag har fråga om hur man kan förhindra att det kommer upp varningar i asus rt-ac87u AiProtection till och från utan att behöva stänga av skyddet i asus då det meddelande kommer ifrån min pappas dator och jag har sökt med antivirus men hittar inte något alls och sedan vidare vet jag inte hur man ska se om hur rpc är öppen ,  men som sagt får min pappa min router ac86u som ännu har support än så länge, ok eftersom han inte har haft aiprotection igång innan jag aktivera den i söndags, han har windows 10 än så länge innan han stoppar in ett tpm 2.0  module och hans moderkort z390 aorus master

Hur fixar jag detta på min pappas dator utan att behöva installera om allt och finns det något program eller något som man kan stoppa  ( rpc novell netware nfs portmapper rpc module stack overflow )

Jag har dock inte tillgång till datorn vissa tider då min pappa vill sova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning kom i routern och när jag ser på min router så kommer inte Varningen fram på den som det gjorde på min pappas gamla router

 

Jag har läst på andra sidor som denna http://www.snbforums.com/threads/aiprotect-external-attack-from-internal-ip-after-m-update.45394/

Just nu verkar det vara lugnt och jag uppdaterar ofta firmware update när det kommer ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel fick något problem med att posta och skrev svaret i ett PM till mig så jag försöker posta det i stället. Så här skrev Samuel:

Jo det är samma som på den information som stod på den hemsidan och lite märkligt att det kom sådan information på den gamla router min pappa hade,

Han fick min router på grund av att det fortfarande finns support för firmware att fixa och sedan kommer jag att ha en ny router nu idag som är asus rt-ax92u och jag vet inte om den är helt okej då en del säger det ena och sedan det andra och det jag tittar på just nu är wifi usb som klarar av ax tekniken och det kommer nog mer till nästa år då jag vill gärna använda den högre frekvensen på mina båda datorer och det ända som klarar av det är min telefon

Tack annars för hjälpen och ha det bra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...