Gå till innehåll

Fjärrstyrning av asus router


Recommended Posts

Jo jag undrar är det lätt med fjärrstyrning på router då min syster vill att jag ska hjälpa henne ibland då jag har hjälpt med aiprotection

Jag testade på router rt-ac1200 men misslyckas med fjärrstyrning på den gamla router det hade och nu har min syster en ny och exakt router som mig en rt-ax92u

Jag är inte så van att fjärrstyrning då jag är rätt ny på det

Jag vill kunna konfigurera en annan enhet på deras router på avstånd då vi bor 3 timmar ifrån varandra

Jag får hjälpa till då det i familjen är ointresserade att fixa det och jag får hjälpa och de förlitar sig på att jag fixar det mesta och så länge det fungerar är det nöjda

Tack i förhand 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Troligtvis får du använda dig av en dynamisk DNS. Visserligen kräver det att du besöker din kära syster och kopplar upp allt.

Om du googlar "Remote access Asus router Dyn-DNS" borde du få en hel del förslag på hur du gör.

Eftersom du har en Asus router borde du väl redan ha fått den möjligheten genom Asus, eller?

Jag fick det när jag köpte min i alla fall.

Titta på detta, det kan hjälpa dig på traven 

 

Redigerad av Venoms
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack annars för hjälpen

 

Jo den gamla router gick det inte och bra tycker jag då jag fixade en ny till dem, den nya router hitta direkt anslutningen så jag kan nu hjälpa nu när jag kommer hem om de de behöver hjälp

 

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo jag kan kontrollera några men min pappa förstör för föräldrarna och tipsar om hur man använder ett annat sätt och nu har ena fixat så man inte kan se vad han gör och barnet är 15 år och de andra två är yngre

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men har lite problem att komma åt vissa saker på datorn då han har fixat administration som gör det inte så lätt att fixa det,  det lilla jag har sett på loggen i router så googlar han på hur man kringgår systemet på router på några sidor och vissa saker kan jag se men han är inte dum utan föräldrarna underskattar honom

 

Jag kan inte göra så mycket just nu men tack iallafall för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...