Gå till innehåll

bildkvalite och app för att använda sin platta med datorn


Cacke

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Storlek, upplösning och avstånd till skärmen spelar roll. Är det samma avstånd mellan dig och teven respektive din mammas skärm?
Vet du vad det är för upplösning på teven och din mammas skärm eller vad är det för skärmmodell som din mamma har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

mammas dator är närmare ögonen fast bilden är mindre i tumm

jag vet bara att tvn heter samsung syncmaster p2470 men jag vet inte vad den är inställd på eller hur man tex ändrar till 800x600

mammas data skärm är väll på 1080 men jag vet inte om de är tft eller vad.

är detta en bra dator "

17,3" laptop, perfekt lämpad för distansstudier

Lenovo IP 3 17ALC6 (82KV001RMX)

   Art.nr: 1020969
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en bildskärm som är ansluten till datorn ändrar på storleken på det som visas genom att högerklicka på skrivbordsbakgrunden och välja Bildskärmsinställningar. Skrolla sen nedåt och ändra där det står "Ändra storleken för text ...." till ett högre värde. När allt blir större så bör det bli lättare att se för en som har dålig syn.

På själva bildskärmen bör det finnas inställningar för ljusstyrka och kontrast som man får ändra för att se till att det blir bra kontrast och inte för hög ljusstyrka. På en TV finns den typen av inställningar i dess menyer.

Du får pröva med ovanstående för att se om det hjälper din mamma.

Jag tror inte det spelar någon roll om skärmen är IPS eller något annat för den som har synproblem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...