Gå till innehåll

Rapport: Halvledarbristen kan försena höstens nya Windows 11-datorer


DAson

Recommended Posts

Tror att dom flesta har en dator dom är nöjd med och kör vidare med det system dom har idag. Börjar kraven hopa sig så går många över till Linux/surfplattor/mobiler.

Microsoft bör som jag sagt tidigare vara försiktig med höjda krav under Windows 11.

Jag vet att många äldre ovana datoranvändare räds för ny teknik och kunde acceptera Windows 7 på sin höjd. Sen när Windows 10 kom tror jag många backade tyvärr.

Det är extremt känsligt område kring start menyn sen Windows 10 och när du köper en ny dator idag och startar upp den för första gången så blir äldre ovana rädd. Många lämnar tillbaka datorn i butik och köper en mobil istället.

Har installerat 100-tals datorer åt privata marknaden under 30år och får förklara och supporta just ovana äldre personer. En del råder jag till Linux.

Personligen tycker jag att man bör göra ett enklare Windows system för nya, ovana användare.

Sist men inte minst så bör all nyfikenhets sjuka i systemet kunna tas bort direkt för dom som betalar för licensen. Och all påtvingad program dynga från tillverkaren likaså.

Idag består användande av dator eller en mobil av att uppdatera dagligen olika program, städa. m.m. Så effektiv användning per dag är kanske 80%?

Hårda ord men ren sanning tyvärr....................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...