Gå till innehåll

Ansluta skrivare via nätverket.


JonnyS

Recommended Posts

Har nyss uppgraderat min huvudPC i mitt nätverk. Nätverket består av tre datorer. En file- print- och mailserver med OS Win10Pro ansluten med kabel. En laptop med OS Win10 ansluten via WiFi. Och så min huvudator med OS Win10 ansluten med kabel. Efter lite strul har jag fått igång min nya PC men kan inte ansluta till printern på printservern. Går jag in på 'Enheter och skrivare' - 'Lägg till en skrivare' så hittas inte skrivaren. Väljer att manuellt lägga till skrivaren och väljer en delad skrivare och namn, där kommer då printserverns namn och den utdelade skrivarens namn upp. Sedan kommer ett litet fönster upp 'Litar du på den här skrivaren?' samtidigt kommer fönstret 'Installera skrivare' upp ochdet söks efter drivrutin till skrivaren men inget hittas. Trycker jag på 'Installera skrivare' i första fönstret kommer 'Lägg till skrivare' upp med röd krysscirkel 'Anslut till skrivare' och texten 'Det gick inte att ansluta till skrivaren' och vid visa information 'Åtgärden misslyckades med felet 0x0000007c.'
Har letat och Googlat men hittar inget bra svar. Kom på en site med programmet 'Outbyte PC Repair' som skulle åtgära felet med 0x0000007c, fick betala c:a 300:- för det, men inte hjälpte det.
Kan från min nya PC koppla upp mej till utdelade diskar på printservern och det fungerar ju bra.
Kan någon hjälpa mej?
/jonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Efter mycket om och men fann jag denna sida på:

https://docs.microsoft.com/en-us/answers/questions/594872/operation-failed-with-error-0x0000007c-installing.html?childToView=610955#comment-610955

där finns förklaring till lösning. Själv fick jaginstallera om win10 med en c:a ett år gammal installationsskiva. Sen funkade det för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...