erik.l Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Hej , skulle prova att clona datorn till ssd hårddisk och sedan byta hårddisk . men datorn upptäcker inte ssd disken , (via ett vanligt usbuttag ) den ser att en satawire 3 är inkopplad , men inte hårddisken . bytte till annan ssdhårddisk ej med den heller Provade koppla in på annandator med win10 , den ser inte heller hårddisken inte heller via usb3 . vad kan felet vara ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 (edited) Skriv diskmgmt.msc i sökrutan. Ser du om SSD-disken finns i diskhanteraren och står som inte allokerat? I.s.f. högerklicka på den och välj "ny enkel volym". Då ska den dyka upp i utforskaren också. Edited November 3, 2021 by Turbopump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik.l Posted November 3, 2021 Author Share Posted November 3, 2021 tryckte diskmgmt.msc det finns en disk nedan som nämns , inte initierad vad gör jag? det är alltså win7 dator jag menar den andra datorn jag testade sedan var win 10 Kabeln är corsair , på kjell var den någon som trodde att corsair var bunden till dess program .men han var inte säker på det Jag provade med Aomei gratisprogram men den syns ej heller i utforskaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik.l Posted November 3, 2021 Author Share Posted November 3, 2021 äsch , jag hittade ny enkel volym till slut tack för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Högerklicka på den icke-initierade disken och välj ny enkel volym och klicka på det. Då blir disken initierad och syns i utforskaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts