erik.l Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Hej , skulle prova att clona datorn till ssd hårddisk och sedan byta hårddisk . men datorn upptäcker inte ssd disken , (via ett vanligt usbuttag ) den ser att en satawire 3 är inkopplad , men inte hårddisken . bytte till annan ssdhårddisk ej med den heller Provade koppla in på annandator med win10 , den ser inte heller hårddisken inte heller via usb3 . vad kan felet vara ? Quote
Turbopump Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 (edited) Skriv diskmgmt.msc i sökrutan. Ser du om SSD-disken finns i diskhanteraren och står som inte allokerat? I.s.f. högerklicka på den och välj "ny enkel volym". Då ska den dyka upp i utforskaren också. Edited November 3, 2021 by Turbopump Quote
erik.l Posted November 3, 2021 Author Posted November 3, 2021 tryckte diskmgmt.msc det finns en disk nedan som nämns , inte initierad vad gör jag? det är alltså win7 dator jag menar den andra datorn jag testade sedan var win 10 Kabeln är corsair , på kjell var den någon som trodde att corsair var bunden till dess program .men han var inte säker på det Jag provade med Aomei gratisprogram men den syns ej heller i utforskaren Quote
erik.l Posted November 3, 2021 Author Posted November 3, 2021 äsch , jag hittade ny enkel volym till slut tack för det Quote
Turbopump Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Högerklicka på den icke-initierade disken och välj ny enkel volym och klicka på det. Då blir disken initierad och syns i utforskaren. Quote
Recommended Posts