Belsebub Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Går det att använda microsoft update med FF på något sätt eller är man tvingad till att ha IE för just det ändamålet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Microsoft Update kräver en ActiveX-kontroll och ActiveX är Microsofts påhitt. Du kan därmed inte använda FireFox eller någon annan webbläsare för att uppdatera via Microsoft Update. Eventuellt kan du installera ett IE-plugin till Firefox som egentligen är samma sak som att starta IE och köra det Update därifrån. // Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Det finns ju en active-x plugin till firefox, men det är inte säkert att det går att köra MS update med ff ändå. Om du vill prova så finns den här http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm Ur säkerhetssynpunkt tycker jag att det är bättre att undvika active-x i foxen och att köra IE på sidor som man litar på och som kräver active-x, men du bestämmer själv. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mablung Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Pluginprogrammet stenis skriver om är ietab. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 Ok, tack för tipsen och svaren! Ska fundera lite på hur jag ska göra. Jag vill helst undvika köra IE helt. Tycker det är lite störigt att Microsoft tvingar använda deras webbläsare för vissa saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Ok, tack för tipsen och svaren! Ska fundera lite på hur jag ska göra. Jag vill helst undvika köra IE helt. Tycker det är lite störigt att Microsoft tvingar använda deras webbläsare för vissa saker. Hej Belsebub..... Just Windowsupdate dvs uppdatering av Microsofts eget operativ får man stå ut med i IE.... Nedladdningar med validering kan man göra i Foxen. Sedan ska IE6 dumpas så snabbt det bara går.... så på med IE7an 8) För enkelheten skull så har man då även uppdateringarna på automatik så behöver man i princip aldrig besöka Windowsupdate... ;D eller om du ställer uppdateringarna i att XP ska säga till när de finns dvs via "gula skölden". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 OK då får jag väl stå ut med det MEN automatiska uppdateringar funkar väl bara för prioriterade uppdateringar? Eller laddar den ner och installerar programvara, tillvalsuppdatering och maskinvara, tillvalsuppdatering också genom automatiska uppdateringar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 OK då får jag väl stå ut med det MEN automatiska uppdateringar funkar väl bara för prioriterade uppdateringar? Eller laddar den ner och installerar programvara, tillvalsuppdatering och maskinvara, tillvalsuppdatering också genom automatiska uppdateringar? Hej Jo men resten är ju mest en massa "junk"...... Drivrutiner ska man ta från sin dators supportsida. Stenis har den här förteckningen som man kan kolla ibland. http://www.alltomxp.se/sajt/content/view/3/2/ Du kan prenumerera på MS sk download notifications så är det annu enklare. http://www.microsoft.com/downloads/render....t=notifications Sign up Så "nema problema" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
summoning Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Ja då det går visst det. WindizUpdate heter det men förutsätter än så länge att du har en engelsk windowsver. Finns dessutom för opera med mera. http://windowsupdate.62nds.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts