Gå till innehåll

enklare sätt att styra sitt internet än att logga in på sin router


Recommended Posts

Eftersom jag kan surfa och allt möjligt på internet så tycker jag att de borde finnas ett enklare sätt att styra sitt internet än att logga in på sin router för AVAST free antivirus meddelade mig tex igår att de kom en ny enhet på mitt wifi.

 

Jag vill se vad min dator, platta och Iphone heter och hålla borta andra enheter.

Byta lösenord.

Starta om för att bli av med enheter som inte är mina.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Cecilia sade:

Hur har du tänkt dig att det ska gå att ändra funktionen i routern utan att ändra dess inställningar?
En del routrar har mobilappar som man kan ändra i men det är ju fortfarande så att appen då loggar in på routern.

Jag kan inte routrar så de var en fråga till någon. vad kan telenor app för de heta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Telenor har tagit fram någon app för att styra routrar för de tillverkar ju inga. Jag har en router från Asus och de har en app men det är ju inte lättare att göra inställningar via den än genom att logga in på routern i webbläsaren.

Men om man har en router från internetleverantören kan de hjälpa till med vissa inställningar. Sen kan routrar från internetleverantörer vara begränsade så att man inte kan ändra så mycket i dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Vad är det som du tror är för svårt?

Med bilder på hur det ser ut i din routers inställningar så kan vi försöka skriva anvisningar för vad du ska göra.

Har du försökt få hjälp via Telenors kundtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 1/26/2022 at 6:51 AM, Cacke said:

AVAST free antivirus meddelade mig tex igår att de kom en ny enhet på mitt wifi.

Min mobiltelefon har en funktion som gör att den skapar en ny mac-adress varje gång den ansluter till ett nätverk. Även om det är ett känt nätverk sedan tidigare tror jag. Och det kanske lurar avast till att tro att det är en ny enhet. Så kolla inställningar i mobiler, plattor osv och se om du hittar samma inställning och stäng av den och se om avast lugnar ner sig.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...