rainerg Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 När jag använder utforskan så har 3 fält inställt I det högra visas t ex word dokuments inntehåll men inte en PDF fil varför visas på andra datorer kan inte hitta varför Quote
Cecilia Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 Är det olika PDF-program i datorerna eller olika inställningar när det gäller standardprogram i dem? Quote
Mathias Kihlstrand Posted January 18, 2023 Posted January 18, 2023 Hej, jag har samma problem, löste det sig? När man markerar en PDF-fil så visas den ej i förhandsgranskningsfönstret, men det gör bilder, word, excel och allt annat som det brukar. Quote
mbgtmari Posted January 18, 2023 Posted January 18, 2023 (edited) Har du följt instruktionerna här?https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.736345/utforskaren-forhandsgranskning "1. Utforskaren Byt till fliken Visa och klicka sedan på knappen Förhandsgranskningsfönstret." (Den knappen fanns inte hos mig, eftersom jag inte hade aktiverat förhandsgranskning). "Alternativt kan du använda tangentkombinationen Alt + P (som i Preview)." (Jag markerade mitt pdf-dokument och tryckte på Alt + P. Det fungerade för mig för förhandsgranskningsfönstret dök upp och visade mitt pdf-dokument.) P.S. Skulle du därefter vilja avaktivera förhandsgranskningsfönstret igen, så du slipper se det, är det bara att markera pdf-dokumentet och trycka Alt + P igen. (Det står det inte något om i PC för Alla-artikeln.) Edited January 19, 2023 by mbgtmari Quote
Recommended Posts