Gå till innehåll

Creative WebCam känner inte av USB


Recommended Posts

"Bisoncam på asus a6k fungerer INTE, har prøvd å reinnstallere driver men systemet finner det ikke"  detta problem har jag ocks¨, men det ser riktigt svårt ut att hitta en lösning. Det fungerade första gången jag köpte den. Men efter en ominstallation av xp pro sp 2 verkar det inte ens som den känner av min camera  :'(  Varför får jag BISONCAM då jag vill ha Creative Pro Live??? Förstår inte. Har det med mitt moderkort att göra? ASUS. JAG BLIR SÅ TRÖÖÖÖÖT  :D

Alltså:

1. Jag har tagit bort alla usb-driv (usb-slakt som det kanske heter) i enhetshanteraren, och låtit xp starta om för att den kanske ska hitta , men ikke sa nikke.

2. Jag har uppdaterat drivrutiner till Creative men den känner inte av att jag ens har en kamera.

3. Jag har återgått till Xp Home edit som va med i köpet av datorn, men inget napp ändå.

4. Jag har testat alla usb-uttag -

Är det någon som känner igen detta? Jag har en vän som har likadant och hon vet inte heller hur man ska göra för att hitta en lösning :- 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
"Bisoncam på asus a6k fungerer INTE, har prøvd å reinnstallere driver men systemet finner det ikke"  detta problem har jag ocks¨, men det ser riktigt svårt ut att hitta en lösning. Det fungerade första gången jag köpte den. Men efter en ominstallation av xp pro sp 2 verkar det inte ens som den känner av min camera  :'(  Varför får jag BISONCAM då jag vill ha Creative Pro Live??? Förstår inte. Har det med mitt moderkort att göra? ASUS. JAG BLIR SÅ TRÖÖÖÖÖT  :D

Alltså:

1. Jag har tagit bort alla usb-driv (usb-slakt som det kanske heter) i enhetshanteraren, och låtit xp starta om för att den kanske ska hitta , men ikke sa nikke.

2. Jag har uppdaterat drivrutiner till Creative men den känner inte av att jag ens har en kamera.

3. Jag har återgått till Xp Home edit som va med i köpet av datorn, men inget napp ändå.

4. Jag har testat alla usb-uttag -

Är det någon som känner igen detta? Jag har en vän som har likadant och hon vet inte heller hur man ska göra för att hitta en lösning :- 

Hejsan!

Jag har också en creative webcam, men jag förstod inte riktigt vad du menade. Du kan inte använda själva webcammen eller? För att just när du ska inteallera creative ( i alla fall på den modellen jag har), då ska du installera drivrutinerna som följer med på cdn, sen står det när du ska koppla in webcammen till datorn. Du kan alltså inte bara koppla in den sen använda, eller koppla in den sedan installera drivrutinerna. Hoppas jag fattade din fråga rätt.

Mvh Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen - tack för ditt svar

...koppla in den sen använda, eller koppla in den sedan installera drivrutinerna?? - jo, jag har försökt båda sakerna - men inget händer - precis som att webbcameran inte fanns - verkar vara som det fanns en hiarki där drivisarna för creative inte får göra sig hörda då Bison Cam Usb 2.0 redan har tagit den platsen - mycket märkligt  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen - tack för ditt svar

...koppla in den sen använda, eller koppla in den sedan installera drivrutinerna?? - jo, jag har försökt båda sakerna - men inget händer - precis som att webbcameran inte fanns - verkar vara som det fanns en hiarki där drivisarna för creative inte får göra sig hörda då Bison Cam Usb 2.0 redan har tagit den platsen - mycket märkligt  ???

Okey, wierd.. Du skulle installera drivrutinerna sen koppla in. Men det är konstigt. Om du hade en Creative webcam så kan du ju maila deras support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...