Gå till innehåll

Android-appar på Windows?


_.M

Recommended Posts

Nu har jag inte Windows 11 och är inte heller intresserad av den men nyfiken på just detta med Androidappar. Hur är det tänkt att fungera egentligen? Körs de direkt i Windowsmiljön? Eller är det egentligen fråga om en virtuell miljö, som Qemu, Virtualbox, VMware, Hyper-V osv? Jag har Android x86 installerad i en virtuell miljö, Qemu.

Jag känner till åtminstone en app som jag gladeligen skulle vilja köra i "native" Windows.
(Eller, jo.. det är en app som jag använde för länge sedan och jag har hittat en fullvärdig ersättare som jag hanterar via webbläsaren, men .. ändå..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mikael63 sade:

Eller är det egentligen fråga om en virtuell miljö, som Qemu, Virtualbox, VMware, Hyper-V osv?

Det verkar så:

Citat

Windows Subsystem for Android utilizes a virtual machine (VM) which provides compatibility with the AOSP framework and devices like keyboards, mice, touch, pen, etc.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/android/wsa/

Det verkar inte heller så att vilken app som helst fungerar utan bara sådana där utvecklaren har utfört vissa steg.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...