Gå till innehåll

Vad gör det värt att uppdatera till Windows 11?


Hockke

Recommended Posts

Min dator är tydligen för mesig för att kunna få W11 installerat. Nu funderar jag på vilka revolutionerande nyheter hos W11 som gör det värt att uppdatera hårdvaran för X-antal tusenlappar?

W10 är inte perfekt, men fungerande för mina blygsamma behov. Allvarligt, behövs W11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga revolutionerande nyheter så som jag har uppfattat det som har skrivits om Windows 11. Jag har också en dator som inte är godkänd för Windows 11. Men du kan ju kolla vad som står i en del av trådarna i forumet för Windows 11: https://www.alltomwindows.se/forum/150-windows-11/
Den översta med "webinar" kanske, Windows 11 - ersätter Windows 10 på sikt och Windows 11 Insider Preview med dess länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar just om inte denna denna ökande spiral med allt högre krav och hårdare bindning till MS krattar gången åt Linux?
Jag och många med mig vill fortfarande bestämma lite själva vad vi vill ha.

Beskrivningen av W11 på länken vekar inte attraktiv för mig, det mesta som beskrivs har jag överhuvudtaget ingen användning för.

Linux verkar allt mer lockande, tröskeln är hög efter ett liv sedan Windows 95 med MS, men även gamla hundar lär kunna lära sig ett och annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Hockke sade:

Undrar just om inte denna denna ökande spiral med allt högre krav och hårdare bindning till MS krattar gången åt Linux?

Det finns folk som har sagt det i typ 15 år ;) men det har inte hänt än.

9 minuter sedan, Hockke sade:

Linux verkar allt mer lockande, tröskeln är hög efter ett liv sedan Windows 95 med MS, men även gamla hundar lär kunna lära sig ett och annat.

Finns distributioner som är gjorda för att efterlikna Windows så att folk ska känna igen sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sån distribution på en gammal laptop men har inte haft energi nog att lära mig den.

Om W10 slutar fungera inom snar framtid är det inte bara en ekonomisk fråga, det strider mot hela  min åsikt om valfrihet.

25 minuter sedan, Cecilia sade:

Det finns folk som har sagt det i typ 15 år ;) men det har inte hänt än.

Det betyder inte att de inte har haft rätt, bara att tiden inte har varit rätt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Hockke sade:

Om W10 slutar fungera inom snar framtid är det inte bara en ekonomisk fråga, det strider mot hela  min åsikt om valfrihet.

Windows 10 stöds av Microsoft fram till mitten av oktober 2025.

Det har nog varit så jämnt att när en ny Windows-version har kommit så har inte alla kunnat uppgradera till den nya versionen, för att inte tala om att det innan Windows 10 kostade pengar att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...