Gå till innehåll

Vad tycker du om värmen som slagit till mot Sverige?


Öland4ever

Recommended Posts

Mitt första inlägg på detta forumet eftersom vi alla som varit medlemmar på IDG's Eforum blivit utsparkade sedan en vecka tillbaka. :angry:

Så detta blir mitt första inlägg på detta forumet. Tänkte bara i brist på annan sysselsättning en het, mycket het sommardag fråga vad ni tycker om värmen? Själv bor jag på Öland och har mindre än 100 meter ner till en lång sandstrand och Kalmarsund. Underbart skönt att svalka sig när tempen ligger på 30 grader i skuggan och över 45 grader i solen. Och inne i vår fastighet håller ACn på att ruinera mig med tanke på de höga elpriserna.

Så vad tycker ni om värmen? Vi har ju bevisligen fått upp lite av den värme som drabbade Spanien och Frankrike för någon dryg vecka sedan.

Tänk på att sommaren är kort, otroligt kort. Hoppas bara av vi slipper bränder som dessvärre ofta går hand i hand med torkan. Dvs hoppas vi slipper åskoväder med blixtnedslag och skogsavverkare får väl sysselsätta sig med något annat.

Filosoferat en het sommardag på Öland. B)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen ;)

Eftersom jag tycker om att vara ute och gå så är 30 grader för varmt, liksom det är för varmt med 30 grader inne på eftermiddagarna. Så jag föredrar när det håller sig kring 25 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit.

Jag gillar värme men just nu lutar det åt 20 - 25 på grund av biverkningar från vaxet sedan 1 år tillbaka. Jag har fortfarande inte fått den förmodligen sista behandlingen än men det gör i alla fall så att lite svalare temperaturer är bättre för mig även om jag föredrar havet sandstränder palmer god mat.. och naturligtvis ett gott sällskap som man kan avnjuta allt med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre värme än kyla. Just nu var/är det "taskig tajming, Hedlund" eftersom jag håller på att hjälpa ena dottern att renovera och flytta..
I kväll, 21:10, på väg hem från ett sådant pass sitter jag med bar överkropp i bilen och nästan fryser med ACC ställd på 19 grader. Utomhus 23 grader..

Men det är väl värmen vi betalar charterbolagen pengar för att få?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När det blir 30 grader och däröver tycker jag att det blir alldeles för varm. 25 grader räcker. Sedan beror det på hurdan luften är. Om det är kvav och fuktig luft blir det riktigt jobbigt, men om det är torr luft gör det inte så mycket hur varmt det är. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju den värsta värmen gett sig av, och det går mot mer normala temperaturer, men också sakta mot sämre väder med något sjunkande temperaturer.

Gillar värmen, men ca 25 får räcka, då kan det hellre fläkta lite, 3-5 m/s är lagom då. Har svårt för när det är 30° i skuggan, gassande sol och vindstilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, //gästen sade:

Nu har ju den värsta värmen gett sig av, och det går mot mer normala temperaturer, men också sakta mot sämre väder med något sjunkande temperaturer.

Gillar värmen, men ca 25 får räcka, då kan det hellre fläkta lite, 3-5 m/s är lagom då. Har svårt för när det är 30° i skuggan, gassande sol och vindstilla.

Håller med dig! 25 grader räcker! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...