Gå till innehåll

Kopiera fältet Snabbåtkomst till annan dator?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Öppna utforskaren, i adressfältet skriv %localappdata% navigera till mappen Microsoft\Office. Där bör du ha en fil som heter Excel.officeUI som är en xml-fil som innehåller knapparna i snabbåtkomst.

Varför denna fil ligger i appdata local och inte i Roaming förstår jag dock inte. Hade den legat i Roaming så hade den synkats över datorer automatiskt.

Redigerad av _.M
%appdatalocal% borde vara %localappdata%
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Mikael63 sade:

Fungerade bra!

Men.. de makroknappar jag har i Snabbåtkomst fungerar inte. (andra knappar, som infoga rad osv. där fungerar)
Jag även skapat en egen "ribbon" med makroknappar och de fungerar inte heller (inte viktigt) 

Jag har kopierat över min Personal.xlsb och lagt in den på motsvarande plats. (det fanns en sådan där tidigare, det finns ingen annan fil med samma namn någonstans)
Om jag tar Visa - Makron - Visa makron så listas alla mina makron och därifrån kan jag köra dem.

Det som händer när jag försöker att köra via knappar i Snabbåtkomst är detta:

image.png.bd77e934a98842f838115d19aac66f3f.png

Klickar jag på Aktivera får jag:

image.png.a7c7b92a7fb926c38bf84238d0368800.png

Jag har samma inställningar under Säkerhetscenter (i Excel)  i de båda datorerna. (Den "andra" datorn körs via Azure varför jag har den på ena skärmen)

***

Tillägg:

Om jag gör detta val..

image.png.088e8f4944eb6824d5ef15a3b0506efe.png

så slipper jag den första dialogrutan men nästa dyker ändå upp.

***

Mera:

Om jag byter namn på Personal.xlsb till Egen.xlsb så får jag felmeddelande om att Personal.xlsb inte hittas. Alltså är det rätt sökväg. Byter jag då ut personal mot egen i den XML-filen så får jag fortfarande felmeddelande angående samma namn?

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...