Gå till innehåll

Nytt grafikkort - jag är nybörjare!


Recommended Posts

Jag är helt borta vad gäller det här, men så här mycket har jag listat ut...

:-[Jag har ett Nvidia Geforce FX 5500 256 mb. Jag misstänker att jag kör det på en pci-plats... :-[

Kortet suger. Jag vill någolunda njutbart kunna spela BF2 och Oblivion. Jag vill inte bli ruinerad.

Datorn är en AMD Athlon 64 3400+, 2,4 GHz med 512 RAM.

Tips till på grafikkort till en icke insatt mottages tacksamt!

//Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortet är ett Asus k8v-f, alltså med en AGP 8X/4X samt 5 PCI. Jag måste alltså ha ett bra och prisvärt AGP-kort som klarar BF2 utan att det ser för hemskt ut, gärna njutbart... Ungefärligt pris 1500-2500 kr... Finns det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men vad är jox program?

Hej

Jox program....  det var Vulfgar som hittade på det namnet som är mycket bra....  ;)

Överallt på Internet finns det ju program som man kan hämta hem och installera.

Man kan även köpa tex Pc för Alla så medföljer det en skiva som många då

installera en massa program från.

Alla program behöver minne för att funka, många program autostartar också eller vissa funktioner

av programmet.

Hursomhelst så kan det bli så mycket "joxprogram" som man egentligen inte har användning för eller

att man glömmer bort att man har som gör sin burk till sirap....

Via lägg till /ta bort program kan man städa lite då och då.  Sedan kan man styra vilka funktioner

som ska vara igång för vissa program via en autostart.

En "seriös" gamer vet exakt vad han installerar för att ha maximalt med krut för spelandet  ;)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har gett mig några program som heter k-lite codec pack aoch alcohol 120% b.l.a. segar det ner datorn mkt?

För jag har inget virus och tar bort alla cocies/spywares varje dag med lavasoft mm...men tycker att datorn slöar som tusan.

Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har gett mig några program som heter k-lite codec pack aoch alcohol 120% b.l.a. segar det ner datorn mkt?

För jag har inget virus och tar bort alla cocies/spywares varje dag med lavasoft mm...men tycker att datorn slöar som tusan.

Vad kan man göra?

Hej

Du hittar ett antal trådar med CCleaner samt Ewido som standardkörning om en dator är seg.

Lavasoft har tyvärr tappat stinget med dagens "junk".

Alcohol 120% finns i ett antal versioner med diverse krångel. Om man "får" ett program av någon bör man kolla versioner för de uppdateras hela tiden.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

jag har nvidia geforce 6200 turbocache 256 mb

2.93 processor

minne 1GB

hårddisk 160GB

med Quake4 fungerar det mycket bra

ändrar inställningar prestanda på grafikkortet.

så går alla spel snabbare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...