poppop Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Jag är helt borta vad gäller det här, men så här mycket har jag listat ut... :-[Jag har ett Nvidia Geforce FX 5500 256 mb. Jag misstänker att jag kör det på en pci-plats... :-[ Kortet suger. Jag vill någolunda njutbart kunna spela BF2 och Oblivion. Jag vill inte bli ruinerad. Datorn är en AMD Athlon 64 3400+, 2,4 GHz med 512 RAM. Tips till på grafikkort till en icke insatt mottages tacksamt! //Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coldKingdom Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Hej! Det här Sapphire Radeon X1600PRO finns på AGP för 1249:- http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317148 Eller är du ute efter något annat, vad har du för moderkort? Jobbigt om man köper AGP om det finns PCI-Express på kortet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poppop Posted June 21, 2006 Author Share Posted June 21, 2006 Moderkortet är ett Asus k8v-f, alltså med en AGP 8X/4X samt 5 PCI. Jag måste alltså ha ett bra och prisvärt AGP-kort som klarar BF2 utan att det ser för hemskt ut, gärna njutbart... Ungefärligt pris 1500-2500 kr... Finns det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Ungefärligt pris 1500-2500 kr... Finns det? Hej Massor.... http://se.pricerunner.com/computing/compon...filter=Filtrera - Kortet du har nu , kör du med senaste drivrutinerna ? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html - datorn i övrigt, är den överlastad med diverse "jox" program ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwana_boy Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Ursäkta men vad är jox program? Har precis börjat sätta mig in datorns "mjukvara" för att lära mig varför saker inte funkar mm Tack för att detta forum finns, och alla som kan svara på alla frågor ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Ursäkta men vad är jox program? Hej Jox program.... det var Vulfgar som hittade på det namnet som är mycket bra.... Överallt på Internet finns det ju program som man kan hämta hem och installera. Man kan även köpa tex Pc för Alla så medföljer det en skiva som många då installera en massa program från. Alla program behöver minne för att funka, många program autostartar också eller vissa funktioner av programmet. Hursomhelst så kan det bli så mycket "joxprogram" som man egentligen inte har användning för eller att man glömmer bort att man har som gör sin burk till sirap.... Via lägg till /ta bort program kan man städa lite då och då. Sedan kan man styra vilka funktioner som ska vara igång för vissa program via en autostart. En "seriös" gamer vet exakt vad han installerar för att ha maximalt med krut för spelandet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwana_boy Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Min bror har gett mig några program som heter k-lite codec pack aoch alcohol 120% b.l.a. segar det ner datorn mkt? För jag har inget virus och tar bort alla cocies/spywares varje dag med lavasoft mm...men tycker att datorn slöar som tusan. Vad kan man göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Min bror har gett mig några program som heter k-lite codec pack aoch alcohol 120% b.l.a. segar det ner datorn mkt? För jag har inget virus och tar bort alla cocies/spywares varje dag med lavasoft mm...men tycker att datorn slöar som tusan. Vad kan man göra? Hej Du hittar ett antal trådar med CCleaner samt Ewido som standardkörning om en dator är seg. Lavasoft har tyvärr tappat stinget med dagens "junk". Alcohol 120% finns i ett antal versioner med diverse krångel. Om man "får" ett program av någon bör man kolla versioner för de uppdateras hela tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwana_boy Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Ok tackar ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poppop Posted July 24, 2006 Author Share Posted July 24, 2006 För att återgå till ämnet... vad tror ni om detta agp-kort? http://www.webhallen.com/prod.php?id=61041 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrXP Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 jag har nvidia geforce 6200 turbocache 256 mb 2.93 processor minne 1GB hårddisk 160GB med Quake4 fungerar det mycket bra ändrar inställningar prestanda på grafikkortet. så går alla spel snabbare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts