tomash Posted July 14, 2022 Posted July 14, 2022 (edited) Chrome har börjat krångla. När jag går in på en hemsida, likgiltigt vilken, så går det inte att scrolla. Jag måste trycka på läs in-knappen. Bilden rycker då till och det går att scrolla. Felet kommer inte alltid. Vad kan detta vara? Jag kör Windows 10. Muspekaren rör sig men scrollhjulet fungerar inte. Edited July 14, 2022 by tomash Quote
//gästen Posted July 14, 2022 Posted July 14, 2022 Låter ju som att musens scroll har lagt av? Har du en annan mus att kolla med? Quote
tomash Posted July 14, 2022 Author Posted July 14, 2022 Nej, det är inget fel på musen eftersom det fungerar när jag läst in sidan igen. Quote
//gästen Posted July 14, 2022 Posted July 14, 2022 Har du testat i en annan webbläsare då? Bara för att kunna bort musen som felkälla? Quote
Cecilia Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 15 timmar sedan, tomash sade: Chrome har börjat krångla. När jag går in på en hemsida, likgiltigt vilken, så går det inte att scrolla. Jag måste trycka på läs in-knappen. Bilden rycker då till och det går att scrolla. Felet kommer inte alltid. Vad kan detta vara? Jag kör Windows 10. Muspekaren rör sig men scrollhjulet fungerar inte. Har du prövat med att inaktivera alla tillägg och köra i privat läge eftersom det gör att färre saker är igång? Quote
tomash Posted July 15, 2022 Author Posted July 15, 2022 Cecilia, felet har nu plötsligt försvunnit! Jag såg att jag hade fått en uppdatering i natt, KB5015807. Kan det vara det som gjorde att felet försvann? Quote
_.M Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 4 minutes ago, tomash said: Cecilia, felet har nu plötsligt försvunnit! Jag såg att jag hade fått en uppdatering i natt, KB5015807. Kan det vara det som gjorde att felet försvann? Ja, när man får uppdateringar så brukar datorn starta om på ett annat sätt än vad som normalt sker när man bara "stänger av" datorn och liknande. Då rensas minnet osv ordentligt och flera problem försvinner liksom i samband med det. Quote
//gästen Posted July 15, 2022 Posted July 15, 2022 2 timmar sedan, tomash sade: Jag såg att jag hade fått en uppdatering i natt, KB5015807. Kan det vara det som gjorde att felet försvann? Så kan det vara, som _.M är inne på här ovan, så är det vanligt att en uppdatering löser upp diverse småfel som ibland kan komma, det går ju att kolla vad denna uppdatering mer specifikt har gjort. Quote
Recommended Posts