Gå till innehåll

Vilken Androidtelefon är bäst enligt er användare


Venoms

Recommended Posts

Jag måste, enligt mina barn, köpa en ny telefon därför att den är gammal. Visst, gammal är den men den fungerar. Det som gör den mindre lämplig för mig är att jag börjar också bli gammal vilket gör att synen blir sämre och kräver mer yta dvs större skärm. Den jag har kom 2015 och är en Samsung S6 Edge. Den har inte en repa och nytt batteri sedan Januari.

Programvaran är uppdaterad till S8:an. Hursomhelst, vilken telefon skulle ni rekommendera, den ska vara snabb och ha minimalt med förinstallerade appar så man slipper roota den från början? Troligtvis kommer den att rootas ändå eftersom jag använder en app som heter Viper4Android FX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en Galaxy fold för dyr? Jag använder en och den är toppen då man kan vika fram en stor skärm så man kan få plats med stor text.

Kanske kan hitta en begagnad version ett eller två till bra pris, måste kanske inte vara senaste och dyraste modellen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej.

Tack för svaren hittills. Strunta i priset.. vad har ni för alternativ då? Det enda kravet från mig egentligen är att jag ska gilla att se den.

Min gamla t.ex är opalgrön och råsnygg B)

De som det lutar mot är antingen en Google Pixel 6 Pro eller en Samsung S22 Ultra..

Har ni åsikter om Google telefonen?

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid svårt att rekommendera en mobil, alla tycker olika och har sina favoriter, dom flesta mobilmärken har ju också en mängd förinstallerade appar, som man kanske inte tycker man har nytta av, visst kan man roota sin nya mobil direkt om man har kunskaperna, men all garanti och sådant är ju då helt borta.

Använder själv One Plus av senare modell, den är snabb, tillräckligt med minne och hårddisk, lite för mycket med fasta appar, som inte går att avinstallera.
Men fungerar bra för min användning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...