2stroke Posted July 18, 2022 Posted July 18, 2022 Hej ! Jag försöker att väcka liv i en gammal pensionerad fast-PC som har Windows-10 Dator har inte varit igång sedan början utav 2018 Datorn har stått och tuggat massor av uppdateringar de senaste dagarna och det mesta har gått smärtfritt,...Men nu har ett problem dykt upp: Jag bytte Användarnamn samt la även till en annan Användarbild och efter detta går det i princip inte att göra någonting då datorn hela tiden frågar efter Admin namn och Admin login Jag har ingen aning om dessa sk. Admin uppgifter ! Går det att komma runt detta ? Quote
Andreas Stenhall Posted July 26, 2022 Posted July 26, 2022 Hej, Du kan alltså logga in på datorn men inte göra något som administratör? Det finns lite alternativ att nollställa lösenord för alla konton på datorn genom att boota upp på annat media, exempelvisOffline Windows Password & Registry Editor (pogostick.net) som jag dock inte själva testat på många år. Annars har Microsoft sin lösning DaRT (Diagnostics and Recovery Toolset) men den är egentligen bara tillgänglig för företagskunder. Quote
Cecilia Posted July 26, 2022 Posted July 26, 2022 On 2022-07-18 at 12:37, 2stroke sade: Jag bytte Användarnamn samt la även till en annan Användarbild och efter detta går det i princip inte att göra någonting då datorn hela tiden frågar efter Admin namn och Admin login Kan det vara så att du råkade göra om kontot till ett standardkonto samtidigt? 1 Quote
Mikael63 Posted July 26, 2022 Posted July 26, 2022 On 2022-07-18 at 12:37, 2stroke sade: går det i princip inte att göra någonting VAD går att göra? Kan du starta en webbläsare? Kan du Starta Anteckningar, skriva något och spara dokumentet? Kan du öppna kontrollpanelen? Quote
Recommended Posts