Olle73 Posted July 29, 2022 Posted July 29, 2022 Hej, Upptäckte att min son, som inte längre använder datorn, hade en profil som tog 12GB. Tog bort hans användare men bara 1 GB frigjordes. Söker jag i Windows så finns hans profil kvar, men den är tom. Men tar jag fram dos-promten och söker, så få finns det massa saker kvar i hans profil. Och tyvärr så funkar inte "del *.*". Vad göra? Mvg Quote
Solution Mikael63 Posted July 29, 2022 Solution Posted July 29, 2022 2 timmar sedan, Olle73 sade: men den är tom Innehåller kanske dolda filer då. Kan du inte ta bort hela mappen C:\Users\användarprofilen? Alltså den mapp du ser men som visas som tom. 1 Quote
Olle73 Posted July 30, 2022 Author Posted July 30, 2022 10 timmar sedan, Mikael63 sade: Innehåller kanske dolda filer då. Kan du inte ta bort hela mappen C:\Users\användarprofilen? Alltså den mapp du ser men som visas som tom. Så klart! F-n att jag missade den enkla lösningen. Enda ursäkten har jag (för mig själv) är att Windows indikerade 0 byte, så förutsatte jag att den inte gick att ta bort, speciellt när jag inte kunde ta bort den i dos-prompten. Men där hade jag fel. Tack! Quote
Recommended Posts