Gå till innehåll

Skruvstift?


Mikael63

Recommended Posts

Annat ord för skruvstift?

Söker skruvstift med M6 i ena änden och träskruv i andra. Trodde det skulle finnas överallt men det är tydligen ovanligare än ex. motsvarande M8.

Har hittat en webbutik där dessa kostar fyra kr per styck och jag skulle behöva fyra stycken vilket då blir 16 kr. Frakten kostar 39 kr och även om det är en låg fraktkostnad och totalbeloppet fortfarande är lågt är jag lite "allergisk" när frakten är dyrare än varan man köper, oavsett...

Tänkte då Amazon där frakten i princip alltid är gratis eftersom jag brukar handla för mer än 229 kr, när jag handlar där.

Skruvstift finns som sökbegrepp men förhållandevis få träffar ändå och jag funderar på annat ord att söka med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses det var dyrt för lite skruv..

Jag hittade M6 x 60 för 18kr för 4 st.. men sen blir det 69 kr i frakt om man naturligtvis inte kan snika till sig från lagershoppen.

https://www.toolab.se/habo-skruvstift-5074-m6x60mm-galv-sb?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-08-05 at 17:38, Thirteen sade:

Som parentes i tråden konstateras att man fortfarande(!) saluför blandade isolerade kvinnor och män...

Ingen som har reagerat på Amazon.se så här snart 2 år senare?

Har sitt ursprung här https://eforum.idg.se/topic/362316-amazonse-ingen-större-hit/#comment-1736737

 

Ytterligare parentes:

När man har beställt något hos Amazon kan man under "Dina beställningar" se en knapp med texten Avbeställ. Klickar man där får man därefter välja vilken eller vilka varor som som ska avbeställas. När man valt och klickat vidare får man besked om att man kommer att få besked om det gick att avbeställa eller ej. Naturligtvis kan det ju bli svårt att avbeställa om varan transporteras, kanske tillsammans med andra varor. Jag har testat (nja inte för testandets egen skull) att avbeställa två varor från två olika beställningar. Gemensamt var att dessa varor inte hade skickats. För båda dessa fick jag beskedet att varorna inte gick att avbeställa. Vid kontakt med kundtjänst fick jag veta att man hade ca 30 minuter på sig att ångra beställningen. Varför knappen fanns kvar längre tid än så visste man inte. Man tog detta ett snäpp upp och jag fick senare svaret att det inte gick att avbeställa för att det inte går att avbeställa. Typ. Det man kan göra är att vägra hämta ut försändelsen då den då automatiskt returneras. Man har dessutom alltid 14 dagar på sig att returnera en vara, oavsett anledning till returen. Att returnera är visserligen smidigt men det finns en hake. Man får en fraktsedel att skriva ut och klistra på försändelsen. Det är DHL som står för returer. De streckkoder som återfinns på fraktsedeln kan inte hanteras av DHL Servicepoint, alltså det ställe där jag hämtar ut paket. Man måste ta den till en "riktig" DHL-terminal. I mitt fall ca en mil bort. Dock har jag kunnat lämna försändelsen ändå på mitt utlämningsställe och det har fungerat men jag får då inget kvitto på att lämnat in försändelsen.

Knepigt att ett sådant stort företag ska vara så krångliga....

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...