Gå till innehåll

MyPhoneExplorer [Hantera mobil/platta från datorn]


Flyfisherman

Recommended Posts

Jag tackar Cecilia och Mikael63 för detta eminenta tips.

MyPhoneExplorer kunde faktiskt hantera min gamla Sony Ericsson C702 (2008) och lyfta ut telefonboken och sedan få in denna i min Samsung Galaxy S20 FE.

MyPhoneExplorer är helt gratis och klarar av att hantera det mesta när det gäller mobiler inkl att ta backup på viktiga data.
Rekommenderas.

Officiell webbplats: https://www.fjsoft.at/en/

Kom ihåg att klicka ur ev 3:e parts program under installationen.
Mvh Flyfisherman

Ps. Att följa reglerna på detta forum med att upprätthålla vilken programvaruversion och change log det är när man postat ett tips om en programvara, är bara rent löjligt.
Glöm det!

Så här står det i reglerna på detta forum:

Så här bör inlägget om programmet se ut:

Programmets namn och version [typ av program]

Kategori: Vilken kategori programmet tillhör, ex. Instant Messagong, Säkerhet osv.

Hemsida: URL till nedladdningssidan

Direktlänk: URL där filen finns för direkt nedladdning.

Change log: URL till eventuell change log på vad som är nytt för just denna version.

Info: Eventuell info/kortare beskrivning av programmet.

Redigerad av Flyfisherman
  • Thanks 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggas kan, eller bör, att MyPhoneExplorer även kan köras i Linuxmiljö via Wine. Jag har installerat några gånger och då via hjälpsystem som PlayOnLinux och Winetricks.

Testade nu igen, i Mint 20.3, utan någon av dessa system (men Wine finns givetvis) och det gick bra. Jag valde alternativet Portable installation och fick då ange en egen sökväg. När jag då dubbelklickar på exe-filen händer inget. När jag via terminalen kör ./MyPhoneExplorer portable.exe får jag ett felmeddelande. Kör jag i stället wine /home/mint/Program/MyPhoneExplorer/MyPhoneExplorer\ portable.exe får jag ett meddelande angående saknad MSVBVM60.DLL. Laddade hem och installerade Visual Basic 6.0 Runtime. Fick ett meddelande på slutet att registrering misslyckades och valde ingnorera. Nu startar MPE upp med

wine /home/mint/Program/MyPhoneExplorer/MyPhoneExplorer\ portable.exe

Skapar då en Programstartare med det som kommando och hämtar ikon från /home/mint/Program/MyPhoneExplorer/App/AppInfo

**

Nu var det ett tag sedan jag använde MPE men den kan som redan nämnts hantera det mesta. Man kan skicka SMS via datorn och man kan ringa och svara via datorn (inte föra själva samtalet dock) men man kan INTE skicka MMS. Supporten menar att det är en begränsning i operativsystemet (Android)

Jo, tilläggas till just detta med Linux - jag har bara testat kommunikation via Wi-Fi *) och Bluetooth. Ska man köra via USB måste man köra detta som administratör.

 

*) (OT) jo det får skrivas så det skrivs så i programmet, se annan tråd ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...