Lasse B Posted August 29, 2022 Posted August 29, 2022 Fråga, har skaffat en ny mobil. Frågan gäller om någon vet. Ringt till flera personer utan problem, när jag testat att ringa till min fru på hennes gamla Doro, händer det att jag hör henne, men hon hör inte mig ??. Men så ibland funkar det klockrent, vad kan det vara, hennes mobil, eller någon inställning. Kan visserligen kontakta Samsung, men testar här först. Tacksam för ett svar. Mvh Lasse B Quote
Cecilia Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Ibland verkar det bero på att något har gått fel i uppkopplingen, alltså mobiltelefonsystemet, för det fungerar om man ringer en gång till. Men det var många år sen jag råkade ut för sånt. Quote
_.M Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Jag har en Z-Fold 3 och upplever att när jag svarar i telefonen så tar det några sekunder innan personen som ringt mig hör mig. För jag svarar artigt "hallå", men så säger personen ingenting, för dom hade inte hört mig. Sker främst när jag svarar i telefonen, har jag headset så brukar det fungera fint. Kanske något med Samsung och fördröjning innan mikrofon vaknar? Quote
Lasse B Posted August 30, 2022 Author Posted August 30, 2022 Fråga till dig, skall reglaget på min Samsung Wi Fi Samtal vara påslagen ?? Quote
_.M Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Jag har Wifi-samtal på, mobilnät prioriteras. Quote
Lasse B Posted August 30, 2022 Author Posted August 30, 2022 Tackar, då vet jag. Ha en bra dag. Quote
Lasse B Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 Om man har installerat skärmlås på mobilen, och sen ångrar sig, hur tar man bort det då ??någon som vet ?? Bör man ha skärmlås på mobilen ?? En undran bara. Lasse B Quote
Cecilia Posted September 1, 2022 Posted September 1, 2022 Skärmlås i betydelsen att man behöver logga in igen efter en viss tid är normalt en inställning i mobilen och den kan man ju ändra igen om man vill. Det beror ju på hur viktigt innehållet på mobilen är och risken för att någon annan kommer över mobilen. Quote
Recommended Posts