Gå till innehåll

Windows Defender


Recommended Posts

Hela dagen i dag, söndag 4 september har det "ploppat upp" ett meddelande om att jag har blivit utsatt för någon form av hot (virus?). Men om jag då öppnar Windows Defender så svarar dom att det inte finns några hot. Jag gjorde t.o.m. en sökning för att vara säker men det blev samma svar: Inga hot eller virus!

Detta är ju som "Vargen kommer!" Vill dom verkligen framstå som lika korkade som vallpojken i folksagan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ploppar meddelandet upp från pratbubblan, dvs åtgärdscentret längst ner på skrivbordet, eftersom du tror att det kommer från Windows Defender, eller dyker det upp när du surfar med Google Chrome?

Posta en skärmbild av meddelandet så blir det lättare att förstå vad det kan röra sig om!

Att samma meddelande dyker upp flera gånger samma dag måste vara irriterande. Det enda jag får i aktivitetsfältet högst en gång per dag är "Windows Defender-sammanfattning Microsoft Defender Antivirus hittade inga hot sedan den senaste sammanfattningen gjordes. Din enhet genomsöktes 4 gånger 20:56"

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Google Chrome, och meddelandet går också att läsa i den fyrkantiga pratbubblan längst nere till höger. Men meddelandet är lite snabbt så om jag skall försöka "fånga det" på en bild så försvinner det innan jag hinner kopiera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, yvkmug sade:

Jag har också detta meddelande. Poppar upp nere till höger och flyttar till meddelande, som öppnas i högerkanten.

Skärmbild (15).png

Enligt den bilden så blockerade Defender hot mer än 8 gånger igår så det är ju inte så konstigt om du tycker meddelandena kommer ofta. Eftersom de blockerades så finns det ju inget kvar i datorn och därmed inget att hitta vid en genomsökning med Defender.

Om de kommer när du startar webbläsaren är det gissningsvis något som Defender anser är ett hot på de webbsidor som laddas av webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago, Cecilia said:

Om de kommer när du startar webbläsaren är det gissningsvis något som Defender anser är ett hot på de webbsidor som laddas av webbläsaren.

Kan det vara något tillägg till webbläsaren som defender reagerar på?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...