Gå till innehåll

Lite gnäll på HP service


Recommended Posts

Batteriet i min HP Pavilion 17 sade upp sig. Det är garanterat tomt efter snart 9 år och går inte att ladda längre. Det är datummärkt vid tillverkningen. Det finns ju ingen garanti kvar, men jag försökte få veta om det fanns någon hjälp över huvud taget. Det står faktiskt ett HP Spare nr på det. Därför ringde jag HP Support för att få veta om det fanns något någonstans?

Först är det ju telefonkö. Sedan kommer man fram och skall välja med knapptelefonen beroende på vilken produkt och ärende o.s.v. Då läser dom upp att "besök webbsidan bla - bla - bla" Därefter bryts samtalet! Det är naturligtvis en dator som bryter. Om man försöker igen och lurar knappvalet lite så kan man komma till en levande människa som svarar. Men vederbörande har inga svar på mina frågor och kan ingen teknik. Ger bara hänvisningar till en rörig och kundovänlig och användarovänlig privat men tydligen samarbetande med HP, webbsida. Man uppmanas bl.a tala i en mikrofon. Jag har ingen mikrofon. Så jag gav upp.

I går hade jag ärende till en välkänd Gigantisk stormarknad för hemelektronik och vitvaror m.m. Jag passade på att fråga där om mitt batteri. Jag hade en bild på batteriet med HP Spare-numret. På mindre än två minuter hade jag ett kvitto i handen med en beställning på ett nytt batteri! Om jag var villig att betala lite extra kunde jag få det levererat hem till mig, men jag valde att hämta det i butiken och jag skulle bli meddelad med ett SMS när det fanns där. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta att jag satte i mitt nya batteri i datorn måndag 12 september. Det tog ungefär en vecka att sedan jag beställde det på den "Gigantiska" stormarknaden. Pris totalt 500 kr. Det är ett piratbatteri eller som det brukar heta med ett finare ord: Eftermarknadsprodukt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...