Gå till innehåll

Bildmappen borta


plaincollar

Recommended Posts

1. Jag antar att bildmappen inte hamnat i den genomskinliga papperskorgen för då skulle du kunna återställa den därifrån. 2. Men om du har tur så har du bara råkat peta ner Bildmappen i någon annan mapp. Då är det ju lätt att dra ut den därifrån.
3. I sevenforums var lösningen för att få tillbaks en försvunnen bildmapp att skriva shell:Bilder i sökförstoringsglaset bredvid Start(flaggan) för att återställa bildmappen och därefter starta om datorn. Detta hjälpte användaren LoveLee två år senare 
https://www.sevenforums.com/general-discussion/31795-deleted-my-pictures-folder.html#post330528 
Jag vet inte om detta fungerar i en dator med svenskt operativsystem men jag är iaf säker på att det inte finns något svenskt kommando som heter "skal". Begångna misstag i utforskaren går tyvärr inte att göra ogjorda men visst hade det varit praktiskt om den möjligheten hade funnits.

 I Windows 10 räcker det med att skriva Bilder i Sökrutan/sökförstoringsglaset för att min bildmapp ska dyka upp där.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mbgtmari sade:

I sevenforums var lösningen för att få tillbaks en försvunnen bildmapp att skriva shell:Bilder i sökförstoringsglaset bredvid Start(flaggan) för att återställa bildmappen och därefter starta om datorn.

Jag vet inte men kanske man ska skriva det på engelska och inte översätta eftersom mappens egentliga namn är på engelska (Utforskaren översätter vid visning), alltså:

shell:My Pictures i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det bild mappen eller en egen mapp som du skapat? Om du skapat en egen mapp med namn, kan du söka på namnet du döpt mappen till.

Är det exempel jpg bilder kan du söka på jpg i sökfältet och kanske hitta mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...