Gå till innehåll

Ladda ner Malwarebytes i Windows 11 fungerar inte


Kird
Gå till lösning Löst av Kird,

Recommended Posts

Hej!

Vet ej om detta är rätt forum. Jag försöker ladda ner MBAM(har licens). Jag får hem filen men när jag skall öppna den så godkänner

inte Microsoft den utan hänvisar till Appstore. Jag precis köpt datorn W11 22h2. Har ej haft detta problem med de andra datorerna!

Men å andra sidan sett skulle dom nästan ha mitt "kragnummer" också vid uppstart. Finns det någon som har en lösning?

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det den inbyggda brandväggen i Windows som du har?
Den brukar inte ge problem men om datorn är ansluten bakom en router skulle du kunna pröva med att inaktivera brandväggen under installationen.

Du kan ju också välja offline-varianten i stället som det står där.

Ta gärna en skärmbild på felmeddelandet och bifoga till ditt svar.

Tyvärr så vet jag inte mer om felsökning av MBAM-installation än vad som står där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är den inbyggda väggen. Jag har router(Wifi). Jag provade offline men det funkade inte. Microsoft meddelande: "appen du

försöker installera är inte en Microsoft-verifierad app". Skall prova med att inaktivera brandväggen(hur man nu gör) - hoppas det inte

medför ytterliggare problem. Tack så länge!

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, din dator är ställd i S-läge vilket är ett extra säkert läge med begränsade möjligheter att installera något, ungefär som att man i mobiler bara kan installera appar som finns i mobilens store.

Så här går du ur S-läge: https://support.microsoft.com/sv-se/windows/gå-ur-s-läget-i-windows-4f56d9be-99ec-6983-119f-031bfb28a307#WindowsVersion=Windows_11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

Tack Cicilia för ditt engagemang! Det här med S-läge är alldeles nytt för mig. Hade jag blivit informerad om

detta vid köp hade jag förmodligen avstått. Det är en tvingande situation under täckmantel av "vi värnar om

säkerheten" - men det är faktiskt jag som är ansvarig för säkerhetsnivån i min dator och skall också kunna ta

fristående beslut om vilken säkerhetsnivå jag skall ha.

När jag försöker växla s-läge; Microsoft info: "Windows har aktiverats med digital licens som är kopplat till

ditt Microsoft-konto". Underförstått går det inte att ändra(jag har försökt).

Finns det några andra användare som har fastnat i det här "moment 22"? Hör av er om ni löst det!

Dator: HP Envy Laptop 17-cr0036no, OS: W11h 22H2.

Jag skall kontakta HP-support + Microsoft support får höra vad dom säger.

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Äntligen! Gå till inställningar ->appar -> avancerade inställningar för appar. Högst upp till höger finns valalternativ

i en rull-lista. 4st. alternativ. Till och med Microsoft support hade svårt att hitta lösningen men med "snabbhjälp"

funktionen ordna det sig.

Jag visar lösningen här om någon annan får samma problem. W11h har inte S-läge.

Det var mycket kraftfulla ord om Microsoft i luften igår kväll!

Tack Cecilia!

Mvh

Kird

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...