Gå till innehåll

Microsoft Office 97 på en Windows 10-dator


Thomas Löwgren

Recommended Posts

1 minut sedan, JoWa sade:

Jo, visst fanns det, och Windows NT 3.x och 4.0 kunde köras på DEC Alpha. ;)

Okej, jag bara kommer ihåg att det var stora problem när 64-bitars XP och Vista kom och det var ju en bit in på 2000-talet.

Då ändrar jag till att första 64-bitars versionen av Office-paketet var Office 2010.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Thomas Löwgren sade:

Inte visste jag att den fans en gratisversion av 2007.

Inget som jag heller kände till, var hittade du information om det (ser inget här i tråden)?

Förutom gratis Office-paket från andra tillverkare så går det att köra Microsoft Office gratis i molnet.

En bit ned i artikeln står det om att ett Microsoftkonto behövs, som t ex kan vara en Outlook-, Live- eller Hotmail-adress. Stämmer förstås, men har man inte redan någon sådan mejladress så behöver man heller inte skaffa någon bara för att skapa ett Microsoftkonto (hoppas jag inte är ute tokcyklar nu). Men det kanske behövs en sådan mejladress för tillgång till Onedrive. Så tror jag det inte går att spara filerna i datorn när någon av molnversionerna används.

Hursomhelst, det finns i alla fall gratis molnversioner av Word och Excel, m m.

Så kör du Microsoft Office gratis i molnet - PC för Alla (idg.se)

Kostnadsfria versioner av Microsoft Office Online | Word, Excel, PowerPoint

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Gäller licensen Microsoft Office 97? Du får väl testa om du kan lägga in det i Windows 10. Själv installerade jag Microsoft Office 2002 mha en lagligt köpt CD-skiva i Windows 7 och när jag uppgraderade till Windows 10 (64-bitars version) fanns Officeprogrammet kvar. Det funkar fortfarande. Jag har även gratis LibreOffice som Thirteen tipsade om.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...