Gå till innehåll

Datorn stänger av sig..


Recommended Posts

Tjenare alla...

har börjat få problem med min burk. Den stänger av sig själv hela tiden (efter ca: 5 dagar). Och efter att den stängt av sig kan man inte starta den igen förräns man dragit ur ström kontakten och väntat i ca: 1 dag har provat med nytt minne. nytt nät agg men det vägrar bli bättre.. nån som har något tips?..

Datorn är en:

Pentium 4 3,06 Ghz

1024 MB DDR

320+320+160 GB HDD

DVD RW

ATI Radeon 9200 SE 128MB

Vore väldigt glad för svar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

BIOS/drivrutiner via din burks supportsida är väl steg 1...

Sedan är alla sådana här fel knöliga om man har uppdaterat allting.

Kolla alla anslutningar är väl också ett viktigt tips.

Samt om alla fläktar fungerar om du kör burken utan chassi och kollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare.

Vad det gäller BIOS/drivrutiner så ska det inte vara nå probs. Alla anslutningar sitter i som dom ska med. 

Alla fläktar fungerar och jag har 47 temp (CPU) 37 temp (HDD) Och 39 temp (system) CPUN är uppe i 56 när jag har mkt på gång. Vet inte om det e för mkt?

Vet inte ifall det kan vara för varmt eller nått men jag har speedfan iaf å kör alla fläktar på 100%..

Om det finns nått annat sätt att höjja så vore dte jätte bra.. tack.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Som jag skrev är de här felen besvärliga..... nästan så jag skulle misstänka spänningsaggregatet.

Oftast är det enklast att ta burken till en serviceverkstad med bra rykte.

(undvik Elgiganten, Onoff, etc  :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sånt kan vara dyrt..:P.. spänningsagregatena som du kallade dom..:P.. sitter dom i nät agget eller?

Hej

Fel av mig... nätaggregatet....  ;)  Eftersom du inte kan starta verkar det helskumt...

Fel på strömbrytare, vadsomhelst..... oftast små skitfel. Eller för klent nätagg  ?

Någon annan kanske har bättre tips....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nej, inga bättre tips...

Jag tycker också att det verkar vara nätagget som löser ut någon form av automatsäkring.

Om du skruvar loss nätagget från datorn och öppnar det för en rengörning, det verkar vara fullt med damm så att det inte kyler som det ska. Om du har garanti kvar, gör inte det jag skrev nyss :), lämna in den istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...