Gå till innehåll

Visa utomhustemperaturen på iPhone


Dag Erlandsson

Recommended Posts

Jag har sett vänners android telefoner där det på skärmen, står utomhustemperaturen. Har iPhone nått sånt? Eller måste man ha en app för det? Isåfall vilken? Vill kunna ha temperaturen på hemskärmen. Jag har  väder appen för iPhone. Men jag skulle vilja få temperaturen på displayen konstant. På widgets så blir just den alldeles för dominant och förstör gränssnitten med dom övriga apparna. Jag skulle helst bara vilja ha temperaturen med en transparent bakgrund. Men kanske existerar inte det? Bifogade bilden är ungefär så jag vill ha det .

04DA7C25-84B0-41F6-B947-50A197490313.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transparent app har jag inte sett för iPhone där temperaturen visas.
Appen "Väder" ingår som standard och den fungerar fint, tycker jag. Den går att ha på startsidan och behöver inte ta upp mycket plats.

Tillägg:

Du har den appen redan i din XR.

Redigerad av X-Men
Lade till ett tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, X-Men sade:

Transparent app har jag inte sett för iPhone där temperaturen visas.
Appen "Väder" ingår som standard och den fungerar fint, tycker jag. Den går att ha på startsidan och behöver inte ta upp mycket plats.

Tillägg:

Du har den appen redan i din XR.

Jo jag har den, men den är större än alla andra apparna på skärmen. Om den gått att förminska. Den har en svart bakgrund och blir för dominant på skärmen. Men det kanske är en vanesak? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, X-Men sade:

Gjorde en skärmdump på min XS, nästan identisk med din XR, och appen Väder som ingår som standard för din XR.


image.png.eb241ef9c01d06f53c57ee60d313bbb5.png

Ja så vill jag ha det. Men med den varianten du har, då tar den upp hela skärmen. Jag vill ha alla mina appar kvar på hemskärmen och kunna se dom samtidigt. När hemskärmen är låst så vill jag se alla övriga appar med enbart temperaturen högst upp. Så här ser det ut hos mig. Widgeten blir för stor. 

9B18C515-593E-43BF-9CFC-DC508A4FB5CC.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade den här sidan:

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iphb8f1bf206/16.0/ios/16.0

Gjorde som det beskrivs och då får jag Väder på Hemskärmen. Den visar aktuell temperatur direkt, utan att jag behöver öppna Väderappen. Har inte testat att få den på Hemskärmen när telefonen är låst då jag inte använder lösenord, Face-ID eller touch-ID.

Jag får visning av temp, visserligen en något större appfönster än övriga, när jag öppnar Hemskärmen. Förmodar att det går att få visning även på låsskärmen, om man följer instruktionerna inkl. någon form av lösenord.

Redigerad av X-Men
Lade till ett förtydligande
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...